سوریه حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و زائران مسجد الاقصی را محکوم کرده و خواستار بازدارندگی آنها و پاسخگویی عاملان و مسببان است.

دمشق: جامعه جهانی باید عاملان جنایت علیه فلسطینیان را بازخواست کند

به گزارش قدس آنلاین، دمشق حملات نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجد الاقصی را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تا دست از حمایت خود از این تجاوزات را بردارد و عاملان و مسئولان جنایات علیه بشریت را بازخواست کند.

وزارت امور خارجه سوریه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه حملات صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجد الاقصی و ادامه سکوت و حمایت بین‌المللی از این جنایات را که هدفشان شعله‌ور کردن منطقه و سرپوش گذاشتن بر بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی است، محکوم می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده که سوریه خواستار «محکومیت اینگونه اقدامات شنیع و عدم حمایت از جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان و اتخاذ تدابیر لازم برای توقف آنها، پاسخگویی مقامات اسرائیل در قبال جنایات آنان علیه بشریت است».

به گزارش ایرنا،‌ نظامیان صهیونیستی بامداد چهارشنبه به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مسجد القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرده و در ادامه،‌ به معتکفان در مسجد حمله کردند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به مسجد القبلی، شماری از فلسطینیان زخمی شدند ولی نظامیان رژیم صهیونیستی اجازه حضور کادر پزشکی داخل مسجد الاقصی را ندادند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد ده‌ها فلسطینی را داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی بازداشت کرده است.

منابع فلسطینی نیز گزارش دادند بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.