کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا یکشنبه شب رشد ابرهای همرفتی در خراسان رضوی پیش‎‌ بینی شده که باعث رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهد بود.

پیش‌بینی رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از هواشناسی خراسان رضوی، آیدا فاروقی اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، بتناوب تا یک‎شنبه شب همراه با افزایش سرعت وزش باد موقتی (بخصوص مناطق غربی و جنوب شرق استان وزش باد شدید)، رشد ابرهای همرفتی نیز پیش‎بینی شده که رگبارهای پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال رخداد تگرگ را موجب می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بر این اساس بخصوص در دامنه‌های هزار مسجد و بینالود جاری شدن رواناب محتمل است. در مناطق مستعد به سبب وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش میدان دید و آسیب به سازه‌های موقت دور از انتظار نیست.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا جمعه را قسمتی ابری از بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر مناطقی رگبار باران و رعدوبرق احتمال تگرگ پیش بینی کرد.

فاروقی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین و صالح آباد با بیشینه دمای ۲۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۸ و ۱۹ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بجستان ۴۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.