۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: 862234

فیفا پس از سلب میزبانی جام جهانی جوانان از اندونزی، جریمه‌ای را برای فدراسیون فوتبال این کشور در نظر گرفت.

آغاز تحریم‌های فیفا علیه اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، اندونزی به عنوان میزبان جام جهانی جوانان در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده بود اما پس از صعود رژیم صهیونیستی به این رقابت‌ها، برخی از سیاستمداران و گروه‌های اسلامی اندونزی به حضور این تیم در مسابقات، اعتراض کردند.

از طرفی با توجه به اینکه هیچ رابطه دیپلماتیکی بین اندونزی و رژیم صهیونیستی وجود ندارد و این کشور از حامیان سرسخت فلسطین نیز محسوب می‌شود، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی از رئیس فدراسیون فوتبال این کشور درخواست کرد تا مخالفت خود را با حضور این تیم در جام جهانی به فیفا اعلام کند.

فیفا در واکنش به این تصمیم اندونزی، میزبانی جام جهانی را از این کشور گرفت و اعلام کرد این رقابت‌ها از 20 می تا 11 ژوئن به میزبانی کشور دیگری برگزار خواهد شد.

در شرایطی که به نظر می‌رسید فیفا جرایم سنگینی را برای فدراسیون فوتبال اندونزی در نظر بگیرد اما اریک توهیر، رییس فدراسیون فوتبال این کشور، پس از دیدار با جیانی اینفانتینو اعلام کرد این نهاد یک تحریم اداری علیه اندونزی وضع کرده و بر این اساس وجوه "فیفا فوروارد" که سالانه به مبلغ 5 میلیون دلار برای توسعه ورزش به فدراسیون‌های عضو پرداخت می‌شود، تا اطلاع ثانوی به فدراسیون اندونزی پرداخت نخواهد شد.

توهیر همچنین گفت: فقط می‌توانم بگویم خدا را شکر با لطف خدا و دعای مردم، اندونزی با تعلیق و مجازات‌های سنگین و محرومیت از فوتبال جهان روبرو نشد و در واقع به اندونزی کارت زرد نشان داده شد نه کارت قرمز.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.