معاون پارلمانی رئیس جمهور پس از بازدید از ظرفیت‌های شهرستان پاکدشت، با حضور در مرکز آموزشی رفاهی حسان ویژه کودکان کم‌برخوردار، روزه خود را با کودکان و نوجوانان زیر پوشش این مرکز افطار کرد.

معاون رئیس جمهور روزه خود را با کودکان پاکدشتی افطار کرد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی پس از دیدار با خانواده معظم شهدا و بازدید میدانی ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری پاکدشت، شامگاه جمعه در مرکز آموزشی رفاهی حسان ویژه کودکان کم‌برخوردار حضور یافت و پس از بازدید بخش‌های مختلف این مرکز، در ضیافت افطار با کودکان و نوجوانان شرکت کرد.

معاون اداری مالی مرکز حسان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز در اصل مدرسه‌ای است که در آن کودکان کم‌برخوردار شهرستان پاکدشت در سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم مشغول به تحصیل هستند.

محسن تاجیک افزود: مرکز حسان علاوه بر شهرستان پاکدشت در مشهد، خرمشهر و آبادان نیز شعبه‌هایی دارد و فقط در پاکدشت دانش‌آموزان در سه مقطع تحصیل می‌کنند.

وی گفت: شرط اصلی پذیرش کودکان در مرکز حسان این است که دانش‌آموز از خانواده‌های کم‌برخوردار و بی‌بضاعت بوده و باید از شرایطی همچون فرزند طلاق، فوت پدر یا مادر، بدسرپرستی یا از کارافتادگی و اعتیاد پدر برخوردار باشد.

تاجیک تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰۰ کودک و نوجوان زیر پوشش مرکز حسان هستند و از خدمات رایگان آن که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و خیرین نیک‌اندیش تامین می‌شود، برخوردارند.

وی افزود: علاوه بر خدمات آموزشی رایگان، دانش‌آموزان از خدماتی همچون صبحانه، میان وعده و هزینه رفت و آمد زیر نظر ۸۰ نفر از دبیران و کارکنان فعال در این مرکز استفاده می‌کنند.

سال تحصیلی جاری ۹۵۵ نفر از کودکان پاکدشتی زیر پوشش حمایت‌های سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی قرار دارند.

مرکز شهرستان پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌ شرق تهران واقع شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در سفر به پاکدشت ضمن دیدار با خانواده شهید مصطفی صفری، با حضور در گلخانه‌های تولید گل و گیاه از ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری این شهرستان بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.