دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت موتور سیکلت گران شده است یا خیر، گفت: نمی‌دانم و فکر نمی‌کنم افزایشی که مد نظر است، وجود داشته باشد.

توپ افزایش قیمت موتورسیکلت در زمین هیچکس نیست

به گزارش قدس آنلاین بهمن ضیا مقدم اظهار کرد: انجمن صنعت موتور سیکلت خدماتی به اعضا ارائه می‌دهد و عموما در زمینه مشکلات تولید و ارتقای کیفیت است و درباره شرایط فروش و قیمت موتورسیکلت کار متفاوت با خودرو است.

وی در پاسخ به چرایی افزایش قیمت موتور سیکلت ظرف چند ماه گفت: مسائل فروش و شرایط فروش، مقوله‌ای در داخل شرکت هاست و باید دید چه سیاستی دارند.

ضیا مقدم اظهار کرد: موتور سیکلت با خودرو بسیار متفاوت است؛ چراکه مدل‌های خودرو مشخص است و شرکت‌های تولید کننده و قیمت گذاری آن نیز مشخص می‌باشد.

اما موتور سیکلت انواع و برندهای مختلف دارد و تولید آن به کشورهای مختلف نیز باز می‌گردد.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با اشاره به تفاوت نرخ موتورسیکلت‌ها در برندهای آسیایی نظیر تولیدات چین و برندهای اروپایی گفت: قطعات مصرفی نیز می‌تواند در کلاس A و B باشد و مثلا یک موتور سیکلت از یک شرکت ممکن است با تولیدات مشابه دیگر شرکت‌ها تفاوت قیمت داشته باشد که به استفاده از نوع قطعات باز می‌گردد.

ضیا مقدم بار دیگر نسبت به مستندات ارائه شده در رادیو گفت‌وگو در خصوص موتورسیکلت‌های یک میلیارد تومانی اذعان داشت: بعید می‌دانم چنین چیزی باشد!

وی ادامه داد: عرض کردم انجمن در قیمت موتور سیکلت‌ها دخالتی نخواهد داشت و فکر می‌کنم شما بهتر از بنده در جریان قیمت‌ها هستید و هر روز نرخ موتورسیکلت‌ها را جستجو می‌کنید؛ در حالی که بنده در حوزه فنی فعال هستم.

در ادامه برنامه سوالی مبنی بر تهیه قطعات مورد نیاز موتورسیکلت و حوزه فنی مطرح شد که ضیا مقدم پاسخ داد: یکسری مشکلات در زمینه واردات قطعات پس از فروش وجود دارد.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان این مطلب گفت: تولید کننده باید درصدی از قطعاتِ مورد نیاز برای تولیدات خود را به کشور وارد کند و لذا مشکلاتی در زمینه واردات قطعه وجود دارد که باید کمک شود تا امر واردات تسهیل شده و مردم معطل نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.