رئیس بنیاد مسکن گفت: سال ۱۴۱۰ قرار است جشن‌مقاوم‌سازی تمامی روستاها را بگیریم و بنیاد مسکن تمام تلاشش این‌است که زودتر این مقاوم سازی به پایان برسد.

۱۴۱۰، سال اتمام مقاوم سازی تمامی روستاها

به گزارش قدس آنلاین، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در نشست رسانه‌ای گفت: ۲۱ فروردین ماه سالروز تأسیس بنیاد مسکن است و این نهاد انقلابیون این نهادی که یادگار امام‌است ور طول انقلاب توانسته خدمتگذار مردم باشد به خصوص اقشار کم درآمد جامعه و مردم روستایی مورد توجه بوده‌است.

وی در ادامه بیان کرد: در انجام کارهایی که به عهده بنیاد مسکن بوده است در انجام امورات استفاده از بخش خصوصی را در سرلوحه قرار داده است و با بخش خصوصی همکاری دارد از سوی دیگر با دولت هم‌ارتباط خوبی دارد و با نهادهای دیگرهمکاری می‌کند تا بتواند بهترین خدمات را ارائه دهد.

وی در خصوص بخش روستایی گفت: سال ۱۴۱۰ جشن بگیریم‌که یک واحد غیر مقام در روستاها وجود ندارد و تلاش بر این است که زودتر از سال ۱۴۱۰ به این مقاوم‌سازی برسیم.

رئیس بنیاد مسکن در خصوص بافت‌های فرسوده تهران گفت: بافت فرسوده بنیاد مسکن ورود پیدا کرده است ک ۱۱ هزار و ۳۰ واحد در حال نوسازی این در بحث مسکن‌شهری ۱۰۴ هزار و ۲۲۰ واحد در حال ساخت است ۳۶۱ هزار و ۲۱ واحد در کل در حال ساخت در کل کشور است.

نیکزاد اضافه کرد: بنیاد مسکن وظیفه دارد که تا دغدغه مسکن برطرف شود ور روستاها دوره ساخت یک ساله است و در شهرها دوساله است

وی در ادامه بیان کرد :۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم‌طرح هادی است تکلیف همه افرادی که عمرانی انجام‌دهند مشخص کرده است و این طرح ده سال است و ۴ هزا روستا بازنگری شود نیازمندی‌های روستاها بازنگری شود و مشکلات مردم روستا برطرف شود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار بنیاد مسکن‌قرارگرفت ۴ هزار و ۳۷۲ هزار تومان برای طرح هادی در اختیار داشتیم ۷۴۰ هزار میلیارد تومان در ملی استانی ۹ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان برای طرح هادی هزینه شد در ۸ هزار و ۹۵۶ روستا این طرح اجرایی شد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته ۳۰ درصد پروژه‌های افتتاحی مربوط به بنیاد مسکن بوده است در بحث عمران روستایی اعتبارات ملی و استانی بسنده نکردیم‌و سراغ ظرفیت‌های دیگر رفتیم تفاهم نامه با وزیر کشور امضا شد و عمران‌روستایی امضاه شد و ابلاغ شد و با وزارت نفت داشتیم برای محرومیت زدایی و اعتباراتی در اختیار ما گذاشتند با مناطق آزاد تفاهم‌نامه داشتیم و ۴۰ منطقه بنیاد مستضعفان هدف محرومیت زدایی است نتیجه این شد در کشور توانستیم ۸ هزار و ۵۵۶ روستا در بحث اجرای طرح هادی ورد پیدا کنیم و آسفالت روستاها انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.