۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 862470

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس درخصوص هنجارشکنی و اشاعه ناامنی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پلیس بر اساس «مر قانون» در این موضوع برخورد خواهد کرد.

آغاز برخورد پلیس باهنجار شکنان در زمینه حجاب

به گزارش قدس آنلاین: مرکز اطلاع رسانی پلیس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پلیس در چارچوب حفظ ارزش ها، صیانت از حریم خانواده و تقویت سلامت روانی جامعه و تأمین آرامش شهروندان عزیز هیچ نوع رفتار و کنش فردی و جمعی مغایر با قانون را بر نمی تابد و لاجرم با هر فعل و اقدامی که امنیت روانی و آرامش عمومی را دستخوش چالش نماید، بر اساس «مُرّ قانون» برخورد می نماید.

در این اطلاعیه امده است: به همین سبب، از معدود کسانی که با بی توجهی؛ سیمای اخلاقی جامعه را مخدوش می سازند انتظار می رود ضمن رعایت دقیق قانون و هنجارهای جامعه، از هر نوع کنشی که چهره معنوی کشور را لکه دار و موجب اشاعه ناامنی و اضطراب می شود، به جد بپرهیزند.

مدیران محترم اماکن و صنوف مختلف نیز با تعامل پویا و خردمندانه، نظارت بر رعایت هنجارهای جامعه توسط متصدیان صنوف را با جدیت اعمال نمایند. از شهروندان عزیزمان نیز خواستاریم تا همکاری و همیاری با خادمان خود در پلیس را تداوم بخشند.»

اواسط آذرماه گذشته بود که خبرها و گمانه زنی هایی در خصوص برچیده شدن گشت‌های ارشاد یا گشت های امنیت اخلاقی در پی ناارامی‌های سال گذشته و برخی انتقادها یبه مدل برخورد پلیس با برخی ناهنجاریهای اجتماعی منتشر شد. اخباری که خیلی زود از سوی چهره‌ها و مقامات مختلف از جمله محمدرضا یباهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تکذیب و اعلام شد که جنس و مدل مقوله امر به معروف و نهی از منکر پلیس و برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی از جمله بی خجابی و بد حجابی تغییر خواهد کرد.

محمدرضا باهنر عضو شورای انقلاب فرهنگی گفته بود «وضعیت ارشاد به شیوه های اقناعی تغییر می یابد زیرا مسئله ارشاد با سخت افزاری، بگیر و ببند و برخورد فیزیکی حل نمی شود؛ جنس ارشاد اساسا نرم افزاری، مذاکره، تعامل و گفت و گو است.

وی افزوده بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار پنج ماه قبل در رابطه با مسئله حجاب و گشت ارشاد و مصوبه طول و درازی داشته که متاسفانه آقایان مثل بقیه کارهای اجرایی، آن را به تاخیر انداختند و برای مثال آیین نامه هایش را دیر نوشتند.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.