روزنامه «تایمز اسرائیل» فاش کرد «بنیامین نتانیاهو» به وزرای کابینه خود تاکید کرده که باتوجه به اختلافات داخلی، نباید تل‌آویو را به سمت درگیری با حماس و حزب‌الله کشاند.

تایمز اسرائیل: نتانیاهو از جنگ با حماس و حزب‌الله فراری است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارشی نوشت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال دوری و فرار از تشدید تنش‌ها در چندجبهه است و به وزرای کابینه خود تاکید کرده که تل‌آویو را نمی‌توان در میانه افزایش درگیری‌های داخلی به رویارویی با حماس و حزب‌الله کشاند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، این روزنامه عبری نوشت که نتانیاهو طی نشست مشورتی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «الی کوهن» وزیر امور خارجه، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی، «ران درمر» وزیر امور راهبردی و سایر مقامات ارشد امنیت، درباره لزوم اجتناب از گسترش جبهه‌های درگیری صحبت کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از ماه‌ها ناآرامی در سرزمین‌های اشغالی پس از ارائه طرح اصلاحات قضایی، درباره درگیری‌های خارجی اذعان کرده است: اسرائیل باید از کشاندن خود به رویارویی‌ها و درگیری‌ها در مقیاس بزرگ‌تر اجتناب کند و یک جبهه متحد ارائه دهد.

«شبکه ۱۲» رژیم صهیونیستی هم به نقل از نتانیاهو در این نشست گفت: «در سایر موضوعات اختلافات کافی در میان ما وجود دارد. ما از همه جا - چه از سوی مخالفان و چه در خیابان‌ها - با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم».

در ادامه گزارش این شبکه آمده که نتانیاهو درباره مسائل امنیتی تل‌آویو نیز اذعان می‌کند: ما باید از اختلافات غیرضروری در داخل دولت پرهیز کنیم؛ ائتلاف حکومتی باید قدرت و اتحاد خود را نشان دهد.

این ترس‌های امنیتی در بین مقامات کابینه تل‌آویو در حالی افزایش یافته‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی از دو شب گذشته اعلام کرد حملاتش به نوار غزه را آغاز کرده است.

شبکه خبری «الجزیره» در این باره گزارش داده بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در اولین حملات خود یک پایگاه وابسته به مقاومت فلسطین در نوار غزه را هدف قرار دادند. ساعاتی بعد اشغالگران، جنوب لبنان را هدف گرفته و موجب هشدار جدی جنبش‌های مقاومت در منطقه شدند.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهر صور در جنوب لبنان، تاکید کرد که این جنایت «منعکس کننده وحشیگری رهبران رژیم اشغالگر و سیاست‌های آن است که امنیت و صلح در منطقه را تهدید می‌کند».

اتحادیه کشورهای عربی، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد نیز پس از این حملات، خواستار «اقدام فوری برای توقف جنایات و استکبار رژیم اشغالگر» شده بودند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.