مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اینک تنها ۱۵ درصد از حجم ذخیره سدهای مشهد آب دارد که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد بوده و شرایط نگران کننده است.

فقط ۱۵ درصد از حجم ذخیره سدهای مشهد آب دارد

به گزارش قدس خراسان، علیرضا طاهری اظهار کرد: حجم ورودی آب به سدهای مشهد از ابتدای سال آبی جاری ( مهر ماه ۱۴۰۱) تاکنون ۹.۳ میلیون متر مکعب است و هم اینک ۱۹۱ میلیون متر مکعب از حجم ذخایر سدهای مشهد آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: سدهای مشهد شامل ارداک، دوستی، طرق و کارده است و سد دوستی در سالهای قبل بیش از ۵۰ درصد از آب شهر مشهد را تامین می کرد اما هم اینک میزان برداشت آب از این سد به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی در سال آبی جاری در مشهد نسبت به سال آبی گذشته ۲۳ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۶۵ درصد کاهش دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: کسری مخازن آبی زیرزمینی نیز در سال آبی جاری ۱۰۷میلیون متر مکعب است و با توجه به شرایط خشکسالی، رعایت مدیریت مصرف و همراهی شهروندان بسیار ضروری و الزامی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی حفر چاه های غیرمجاز را نیز عامل تشدید کننده بحران کم آبی بیان کرد و افزود: سال گذشته ۴۰۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.