نرخ بلیت اتوبوس و قطار شهری با اعمال ضریب ۸۰ درصد از مبلغ ۱۵ هزار ریال به مبلغ ۱۲ هزار ریال کاهش یافت. 

قیمت بلیت اتوبوس و قطار شهری در مشهد به ۱۲۰۰ تومان کاهش یافت 

به گزارش قدس خراسان، امروز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲، اعضای شورای شهر مشهد در هفتاد و هفتمین جلسه علنی، غیر از انتخاب محمدرضا قلندر بعنوان شهردار مشهد از بین گزینه های مطرح شده، دستور کارهای دیگری نیز بررسی و به تصویب رساندند.

اولین دستور کار بررسی لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر بود که به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه معبر فرعی شهید چراغچی ۳۲ واقع در بزرگراه شهید چراغچی به نام شهید سید محمدعلی غفاریان لشکری، معبر فرعی رضوی‌ها ۱۳ واقع در شهید کاشانی ۴۶ به نام شهید سید ناصر نعمتی، معبر فرعی شهید خاکزادی ۱۴ واقع در گاز ۴ به نام شهید رضا زرکرانی، معبر فرعی جدیدالاحداث شهید دایی ۶۰/۱ واقع در محله سیدی به نام شهید ابوالقاسم دلدار و معبر فرعی شاهنامه ۲۳ واقع در بلوار شاهنامه به نام شهید مرتضی احمدزاده نامگذاری شد. 

دستور کار بعدی، طرح دوفوریتی کاهش هزینه‌های شهروندی با هدف کاهش تورم در راستای شعار سال ۱۴۰۲ از طریق اصلاح منابع درآمدی مصوبه بهای خدمات نیز به تصویب رسید.

 براساس این طرح، نرخ بلیت اتوبوس و قطار شهری با اعمال ضریب ۸۰ درصد از مبلغ ۱۵ هزار ریال به مبلغ ۱۲ هزار ریال کاهش یافت؛ همچنین نرخ کلیه خدمات روزبازارها و شب‌بازارها و همچنین غسالخانه و گورستان با اعمال ضریب ۸۰ درصد به تعرفه‌های مصوبه مذکور لحاظ شد.

نائب رئیس شورای شهر مشهد در خصوص این طرح اظهار کرد: در رابطه با پیشنهادی که برای کاهش قیمت بلیت اتوبوس و قطار شهری مطرح شده تشکر می‌کنم که گام اول را برای ادامه فعالیت رایگان کردن هزینه‌های مسافری قطار شهری و اتوبوس شروع کردند. انشالله طرح اصلی هم جهت رایگان کردن کلیه خطوط ارائه خواهد شد.

 لایحه دوفوریتی با موضوع مجوز انعقاد و اجرای قرارداد بیع و متمم قرارداد نیز دستور کار دیگر هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد بود که مورد بررسی قرار گرفت، البته دوفوریت آن رای نیاورد و برای بررسی بیشتر به آن فرصت داده شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد نسبت به انعقاد و اجرای قرارداد با موضوع بیع در خصوص خرید ملک واقع در خیابان شیرازی و تدوین پیش‌نویس متمم قرارداد مربوطه توسط شورای اسلامی شهر اقدام کند.

لایحه الحاق دو تبصره به مصوبه صدور پروانه ساختمانی سه مرحله‌ای با دو فوریت، مصوبه دیگر اعضای شورای شهر بود. 

بر اساس تبصره یک این لایحه، به منظور تسهیل در فرایند ساخت‌وسازها در صورتی که ارزش ریالی تعیین شده ملک معرفی شده از سوی متقاضی مطابق نظریه کارشناس خبره محلی و یا کارشناس رسمی دادگستری معادل یا بیشتر از ارزش تعیین شده تضمین در تبصره ۲ مصوبه باشد، ترهین ملک مذکور معادل یا بیشتر از تصمین محاسبه شده به جای ارائه ضمانت‌نامه بانکی امکان‌پذیر است. تبصره بعدی  در این خصوص بود که تبصره ۳ الحاقی در خصوص تخریب بنای قدیمی بدون گودبرداری تا تراز روی جدول پیاده‌رو به قوت خود باقی است.

ادامه فعالیت سرپرست شهرداری تا زمان ابلاغ حکم شهردار 

در انتهای جلسه وقتی جواد اصغری، سرپرست شهرداری مشهد و محمدرضا قلندر، شهردار منتخب مشهد در صحن علنی حضور پیدا کردند، رئیس شورای شهر مشهد ضمن قدردانی از تلاش اصغری طی این مدت اظهار کرد: در برهه زمانی پایان سال و در زمان حضور زائران تلاش شبانه‌روزی ایشان قابل احترام بود. از روزی که کار را شروع کردند مسلط به کار بودند. امسال علیرغم اینکه شهر با سرپرست اداره می‌شد اما اوضاع بهار ما نسبت به سال گذشته مقداری پیشرفت داشت. ایشان یکی از مدیران بزرگ و کوشای شهرداری هستند.

حسن موحدیان بیان کرد: خوشبختانه آقای قلندر نیز از بدنه شهرداری هستند و امیدواریم موفق باشند. همه شورا پشتوانه آقای قلندر هستند و در راستای موفقیت ایشان کمک می‌کنند. تا زمانی که حکم ایشان توسط مقام عالی وزارت ابلاغ نشود، در خدمت آقای اصغری هستیم.

 حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص حاشیه های پیش آمده در زمان رای گیری انتخاب شهردار گفت: ارتباط کاری من با خانم سلیمی بسیار وسیع‌تر و پررنگ‌تر از این است که با اختلاف نظری کوچک از بین برود. دلسوزی ایشان را ستایش می‌کنم، دلم از ایشان پاک است و تشکر می‌کنم که به من تذکر دادند.

محمدرضا قلندر، شهردار جدید مشهد نیز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: من خود را عضو شانزدهم شورای شهر می‌دانم، و همراه اصلی خود را در انجام وظایف و رسیدن به اهداف را رسانه‌ها می دانم و مطمئن باشید برای تحقق اهداف شهری نقش رسانه‌ها پررنگ بوده و همراه ما خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.