نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت مکان‌یابی در ساخت و سازها گفت: متأسفانه در برخی موارد مکان‌یابی اشتباه ضربه‌های سنگینی به این شهر وارد کرده است که از جمله ساخت پالایشگاه و نیروگاه از این دست مکان‌یابی‌های اشتباه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: مکان‌یابی پالایشگاه و نیروگاه شازند اشتباه بوده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله دری نجف آبادی امروز در دیدار با مدیران بنیاد مسکن استان مرکزی به مناسبت روز تاسیس بنیاد مسکن با بیان اینکه هفته، هفته نورانی و پربرکتی است و باید قدر این هفته را از نظر علم، حکمت، بصیرت و مردم‌داری بدانیم، اظهار کرد: مکتب امیرالمومنین (ع)  باید برای همه درس و چراغ راه باشد؛ در مسیر علوی حرکت کردن شکست و نابودی ندارد و جز پیروزی در آن نیست.

وی بابیان اینکه باید نقاط قوت و ضعف را شناخت و با اولویت‌بندی و کارهای پژوهشی و میدانی نقاط ضعف را شناسایی و با استفاده از ابزارهای قانونی آنها را رفع و تبدیل به نقاط قوت کنیم افزود: اگر نقشه جامع داشته باشیم و در آن مسیر حرکت کنیم بسیاری از آسیب‌ها کم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ارتقای کیفیت ساخت و سازها بسیار مهم است و اگر رعایت شود می‌توان مشکلات و ضایعات آن را کاهش داد، ادامه داد: بحث پیشگیری و کیفی‌سازی کارها مسئله بسیار مهمی است، کیفی‌سازی شامل مقابله با زلزله، سیل، طوفان و بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اهمیت مکان‌یابی در ساخت و سازها بیان کرد: مکان‌یابی درست و به جا بسیار مهم است؛ متأسفانه در برخی موارد مکان‌یابی اشتباه ضربه‌های سنگینی به این شهر وارد کرده از جمله ساخت پالایشگاه و نیروگاه که از این دست مکان‌یابی‌های اشتباه است.

وی اضافه کرد: ساخت خانه‌های دولتی و ارزان‌قیمت و واگذاری آن به مردم می‌تواند کمک بسزایی به مشکل مسکن کند؛ متاسفانه در برخی موارد تا ۷۰ درصد درآمد خانوار هزینه کرایه منزل می‌شود که غیر قابل قبول است، باید تلاش کرد حداکثر ۲۰ درصد درآمد خانوار هزینه کرایه منزل شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه بهینه‌سازی مناطق حاشیه شهر باید در اولویت کارها قرار داده شود، گفت: یکی از مهمترین مشکلات مردم حاشیه شهر نداشتن سند مالکیت است؛ بنیاد مسکن، دادگستری، اداره ثبت و دستگاه‌های ذیربط هرچه سریع‌تر نسبت به واگذاری سند مالکیت به مناطق حاشیه شهر اقدام کنند، این امر باعث رضایت مردم می‌شود و بسیاری از مشکلات پیش آمده را کاهش می‌دهد.

دری نجف‌آبادی با توصیه به مدیران بنیاد مسکن اظهار کرد: کارشناس، خبره به کار و امانتدار باشید، استانداردها را  رعایت کنید تا مردم به شما اطمینان پیدا کنند، در کسب رضایت مردم گام بردارید.

وی با اشاره به روز قدس نیز گفت: روز قدس روز اسلام و اهل بیت، روز دفاع از حق و مبارزه با ظلم است و باید آماده باشیم؛ باید در صحنه باشیم تا به همگان ثابت شود که از آرمان‌ها و ارزش‌ها دفاع می‌کنیم، حضور ما در روز قدس یک عبادت است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.