مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، تعهد احداث مسکن در مناطق روستایی استان طی چهار سال را ۱۴ هزار واحد اعلام کرد و گفت: تا پایان خرداد سه هزار واحد بهره‌برداری می‌شود.

تحویل سه هزار مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین، فرشید ریاحی سامانی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران این استان افزود: این واحدهای در آستانه بهره‌برداری، تعهد استان برای سال ۱۴۰۱ بوده است و با بخشی از سهمیه سال جدید تا پایان شهریور، چهار هزار و ۵۰۰ واحد به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر صنعت ساختمان در رونق اشتغال و اقتصادی کشور، تصریح کرد: ۱۵۰ صنعت وابسته به صنعت ساختمان‌سازی است و با رونق این صنعت اشتغالزایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برهمین اساس به ازای ۶۰ هزار مترمربع واحد مسکونی در حال احداث در استان برای یک هزار نفر اشتغالزایی شده است.

ریاحی سامانی با بیان اینکه تسهیلات نهضت ملی مسکن سال ۱۴۰۱ در دی‌ماه ابلاغ شد، یادآور شد: تاکنون معادل ۹۳ درصد تسهیلات ابلاغی به بانک معرفی شده است.

وی افزود: این بنیاد احداث ۲ هزار واحد مسکن شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن را نیز آغاز کرده است که از این تعداد کارگزار احداث یک هزار و ۲۲۴ واحد در شهر شهرکرد نیز به شمار می‌رود که تاکنون از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رویکرد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۴۳ شهر استان به جز شهرهای شهرکرد و بروجن، گروه‌های مردم ساخت است این در حالی است که در بسیاری از شهرهای استان استقبالی از این طرح نشده و یا با چالش‌هایی روبرو است.

ریاحی سامانی در ادامه از مقاوم‌سازی ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: ۸۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که بیش از نیمی از آن مقاوم‌سازی شده است.

وی تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان را ۵۷۳ واحد اعلام کرد و افزود: تاکنون طرح هادی روستایی در ۶۱ درصد این روستاها وارد مرحله اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معابر روستایی استان حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول دارد، اظهار داشت: از این میزان تاکنون یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر بهسازی شده اما برای تکمیل تمامی این معابر به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 چهارمحال و بختیاری دارای ۹۷۵ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و بر اساس آخرین آمارهای موجود ۴۰ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.