از لحظه ورودم به سالن نمایشگاه، شلوغی جمعیت و صدای پخش سرودها و قرائت‌ها توجهم را به خود جلب کرد و از همین لحظات ابتدایی بود که متوجه شدم قرار است در ادامه با فضایی متفاوت‌تر از سال‌های قبل مواجه شوم.

روایتی از هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ از حضور کودکان تا استقبال از غرفه‌های عفاف و حجاب

به گزارش قدس آنلاین،  از لحظه ورودم به سالن نمایشگاه، شلوغی جمعیت و صدای پخش سرودها و قرائت‌ها توجهم را به خود جلب کرد و از همین لحظات ابتدایی بود که متوجه شدم قرار است در ادامه با فضایی متفاوت‌تر از سال‌های قبل مواجه شوم.

نمایشگاه‌گردی را از اولین غرفه سمت راست شروع کردم و در مسیر غرفه‌های متفاوت از فروش قرآن و کتاب دعا تا ملزومات حجاب خودنمایی می‌کرد؛ در مسیر میان غرفه‌ها و هیاهوی جمعیت حضور خانواده‌ها با فرزندان خود از کالسکه گرفته تا عروسک‌های در دست‌شان نشان می‌داد که برگزارکنندگان نمایشگاه تا حدودی به شعار این رویداد یعنی «قرآن، خانواده و آرامش» دست یافته‌اند.

روایتی از هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ از حضور کودکان تا استقبال از غرفه‌های عفاف و حجاب

دختران و پسران کم سن و سال به‌دنبال غرفه‌های بازی و سرگرمی بودند و به‌راحتی می‌شد خوشحالی و حال خوب را در چهره‌هایشان دید؛ آن‌ها با شوقی فراوان در غرفه‌های بازی و سرگرمی حاضر می‌شدند و با قرائت سوره‌هایی هرچند ساده و کوتاه جوایزی دریافت می‌کردند و به تماشای نمایش‌های عروسکی با مضامین داستان‌های قرآنی می‌نشستند.

کمی که جلوتر رفتم جمعیت بانوان در برابر فروشگاه‌های عفاف و حجاب نشان از این داشت که این فروشگاه‌ها به‌راحتی توانسته رضایت بازدیدکنندگان را جلب کند و گواه این موضوع هم‌صحبتی بود که با تعدادی از حاضران داشتم و متوجه شدم که قسمت عفاف و حجاب نمایشگاه به‌دلیل تنوع بالا و قیمت‌های مناسب بیشترین رضایت را داشته‌است.

روایتی از هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ از حضور کودکان تا استقبال از غرفه‌های عفاف و حجاب

همانطور که مشغول بازدید از نمایشگاه بودم، نوای عاشقی «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضَی...» در سالن‌ها طنین‌انداز و دل‌ حاضران راهی دیار طوس شد؛ هرکسی هر نقطه‌ای که حضور داشت ایستاد و گویا خود را در برابر ایوان طلای شاه خراسان می‌دید و حضور خادمان حرم رضوی این حس و حال را دو چندان می‌کرد.

حضور ۲۳۰ شرکت در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان 

احمدرضا طحانیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با شعار «قرآن، خانواده و آرامش» از ۱۶ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم برای برگزاری نمایشگاه امسال تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مجزا برای هر بخش بود که در انسجام و رونق نمایشگاه نقش به‌سزایی داشت.

وی افزود: بیش از ۲۳۰ شرکت در نمایشگاه امسال مشارکت کردند که از نظر کیفی و حجمی نسبت به سال گذشته حدود ۷۰درصد رشد داشت و این آمار نشان می‌دهد همفکری، برنامه‌ریزی، همدلی و کارگروه نقش مهمی در برگزاری بهتر نمایشگاه دارد.

وی افزود: هر شخصی که به نوعی دل در گرو قرآن داشت و به این حوزه علاقمند بود، در قالب کارگروه‌های ایجاد شده قرار گرفت و نتایج زحمات این گروه‌ها، ۵ روز برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان و استقبال بی‌نظیر مردم شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.