کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه های و مدلهای هواشناسی این استان روزهای گرمی را سپری می‌کند و روند افزایش دما تا روزهای آخر هفته جاری ادامه داد.

روند افزایش دما تا پایان هفته ادامه دارد/پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ

به گزارش قدس خراسان، آیدا فاروقی اظهار کرد: طی روزهای پایانی هفته، وزش باد شدید تا بسیار شدید همراه با وقوع گرد و خاک در سطح استان پیش‌بینی شده است که این رویداد علاوه بر بروز خسارات در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و میدان دید نیز خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از روز شنبه، از سرعت وزش باد و گرمای هوا در خراسان رضوی کاسته می‌شود و همچنین به تناوب در برخی ساعات بر میزان ابرناکی نیز افزوده خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود این رویداد به خصوص در روز جمعه باعث احتمال بارش رگباری باران و ایجاد رعد و برق و وقوع تگرگ در مناطقی از استان شود.

فاروقی افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان و سرخس به ترتیب با ۱۰ و ۳۴ درجه سلسیوس سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که در سطح استان بارندگی گزارش نشده است اظهار کرد: بیشترین سرعت وزش باد نیز از شهرستان سبزوار با ۳۶ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

وی گفت: روند افزایشی دمای هوا سبب افزایش حدود پنج درجه ای دمای هوای مشهد در روز چهارشنبه می‌شود به گونه ای که در گرمترین ساعات دمای هوا به ۳۳ و در خنک ترین ساعات شب دمای هوای این کلانشهر تا ۱۸ درجه بالای صفر افزایش می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.