۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
کد خبر: 863735

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: کرندغرب با ۳۰ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین نقطه کشور در ۲۴ ساعت گذشته بود.

«کرندغرب» بارانی‌ترین شهر کشور

به گزارش قدس آنلاین «سعید قاسمی»، عصر چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پس از کرند غرب شهر « گوواور» با ۲۹ میلی‌متر دومین شهر پربارش کشور و استان و «بدره» در استان ایلام با ۲۸ میلی متر، گهواره با ۲۳ و گیلان غرب با ۲۲ میلی متر در رده های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی قوی و ناپایداری که استان را تحت تاثیر خود قرار داده از شب گذشته وارد استان شده است افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، فعالیت سامانه قوی و ناپایدار حاکم بر جو منطقه، تا ظهر جمعه ادامه داشته، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می شود.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به وزش باد شدید در برخی نقاط استان یادآور شد: سرعت وزش باد در شهرهایی چون سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصر شیرین بیشتر از سایر مناطق استان بود که به ۷۵ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: بارش که طی امروز (چهارشنبه) تا صبح فردا سنگین خواهد بود؛ با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً سیلاب های محلی نیز همراه می گردد.

قاسمی تاکید کرد: بارش پنجشنبه شب تا صبح جمعه و در نواحی سردسیر، ممکن است به شکل رگبار برف نیز مشاهده شود ضمن انکه تشدید سرعت وزش باد در منطقه، احتمالاً در ساعاتی از امروز و فردا، جو مناطق مرزی استان را کم و بیش غبار آلود نماید.

وی افزود: دمای هوا نیز از امروز تا شنبه هفته آینده روندی رو به کاهش می یابد که کاهش دما در روزهای جمعه و شنبه، بخصوص در نواحی سردسیر نسبتاً محسوس خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: در پی تقویت سامانه ناپایدار در جو منطقه و احتمال بارش شدید باران به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان هشدار نارنجی اعلام شده از سوی هواشناسی روز گذشته به هشدار قرمز ارتقا یافت.

به گزارش ایرنا، پیرو بارش هایی که در شهر کرمانشاه آغاز شده و همچنان ادامه دارد برخی خیابان ها و معابر عمومی دچار آبگرفتگی شده و مشکلاتی برای تردد مردم و عبور و مرور خودروها بوجود آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.