«محمود الزهار» از بنیان‌گذاران جنبش حماس و عضو دفتر سیاسی این جنبش گفت که این روزها صهیونیست‌ها در شرایط نبرد برای موجودیت خود به سر می‌برند.

روز قدس روز وحدت نیروهای مقاومت است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و از بنیان‌گذاران این جنبش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت که همزمان با درگیری موجودیتی صهیونیست‌ها با یکدیگر، محور مقاومت نیز در منطقه و در اراضی اشغالی قدرت و گسترش یافته است.

او گفت: «با الهام از سوره اسراء، چند عامل ضعف رژیم صهیونیستی مشخص شده است: ابتدا امواج بیماری کرونا که غرب صلیبی صهیونیستی به ویژه آمریکا را تضعیف کرده است. دوم:  نبرد سیف القدس که به درخواست ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا متوقف شد و سوم: وحدت موضع نظامی در نوار غزه، حزب الله، سوریه و ایران به ویژه که در جنگ اخیر مشهود بود و شکی نیست که این عوامل باعث تضعیف رژیم اشغالگر و متحدانش شده است. همزمان قدرت مقاومت در لبنان، سوریه و نوار غزه در روزهای آخر مشهود بود».

این رهبر حماس با اشاره به افزایش حملات صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی و مردم فلسطین تصریح کرد: «اگر غرب مسیحی در برابر اقدامات صهیونیست‌ها سکوت کند، اعتبار بین المللی خود را در رعایت حقوق بشر، آزادی عقیده و آزادی عبادت از دست خواهد داد. غرب در حال تجربه یک بحران سیاسی و اخلاقی در موضوع حقوق بشر است».

محمود الزهار با توجه به تحولات داخلی در سرزمین‌های اشغالی و مقاومت ساکنان کرانه باختری و اینکه آیا روز جهانی قدس امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد یا خیر، گفت: «روز جهانی قدس را می توان روز وحدت نامید. علاوه بر اوج گیری مقاومت مسلحانه در کرانه باختری، زنان و مردانی هستند که دست خالی از موضع شجاعانه با ارتش صعیونیستی و سرویس‌های امنیتی این رژیم مقابله می‌کنند».

این عضو ارشد جنبش حماس در ارتباط با نقش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: «بی تردید قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان مقاومت بسیار بالاست و نقش حمایتی که در غزه و لبنان و سورویه دارد، از عوامل آزادسازی و زوال نفوذ صهیونیستی است».

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.