برخی فعالان بازار می گویند، در صورتی که نرخ دلار در ابتدای هفته جاری از مدار آرامش هفته قبل خارج شود و به سمت بالا حرکت کند، این امر ممکن بر روی نوسانات بازار سکه تاثیر بگذارد.

بررسی سیگنال سقوط قیمت طلا جهانی بر بازار سکه ایران

به گزارش قدس آنلاین، بازار طلای جهانی که در روزهای پایانی هفته قبل داغ شده بود؛ در روز جمعه نقره داغ شد.

قیمت اونس طلا در روز پنجشنبه به بالای قله یکساله دو هزار و ۴۵ دلار رسید؛ اما روز جمعه تا ابتدای مرز دو هزار دلار پایین آمد؛ حتی در برخی مقاطع مرز دو هزار دلار را هم از دست داد.

مهم ترین عامل افت ناگهانی قیمت طلا

مهم ترین عامل افت ناگهانی قیمت طلا از سقف یک ساله، اظهار نظر یکی از مقامات فدرال رزرو درباره نیاز به یک مرتبه افزایش نرخ بهره بود. این اظهار نظر سبب افزایش شاخص دلار شد و به همین دلیل نیز طلایی که با دلار قیمت گذاری می شود برای دارندگان دیگر ارزها گران تر شد.

بررسی بازار طلا و سکه در داخل ایران در هفته سوم فروردین نشان می دهد که دو فلز گران بهای داخلی نوسان محدودی را در یک منطقه خاص ثبت کرده است. قیمت سکه امامی در روز پنجشنبه تحت تاثیر قیمت اونس طلا رشد کرد.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر طلا و دلار

در شرایط فعلی، تحلیلگران اقتصادی باور دارند با دنده معکوس زدن قیمت طلای جهانی احتمال اصلاح شدن قیمت سکه امامی در روز جاری محتمل خواهد بود.

از سوی دیگر فعالان اقتصادی باور دارند اگر چه قیمت اونس طلا به عنوان یکی از مولفه های تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخل ایران است؛ اما تحلیلگران اقتصادی همچنان معتقدند طلای جهانی همچنان بازیگر فعالی برای تعیین قیمت طلا و سکه نیست و فعلا این قیمت دلار است که به عنوان قطب نمای بازار سکه عمل خواهد کرد.

به باور این دسته از فعالان، در صورتی که نرخ دلار در ابتدای هفته جاری از مدار آرامش هفته قبل خارج شود و به سمت بالا حرکت کند، این امر ممکن بر روی نوسانات بازار سکه تاثیر بگذارد.

با این حال در صورتی که نرخ دلار در روز جاری رشد نکند قدرت سکه بازان تعدیل خواهد شد.

منبع: روزنامه تعادل

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.