وزیر امور خارجه کشورمان و همتای آذربایجانی او برای سومین بار در یک هفته گذشته برای حل و فصل سوءتفاهم های بوجود آمده در مناسبات دو کشور و برای آنچه بازگرداندن روابط به مسیر صحیح عنوان شده با یکدیگر تلفنی گفتگو و رایزنی کردند.

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بایراموف برای حل اختلافات

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و اخبار وزارت امور خارجه حسین امیر عبداللهیان و جیحون بایراموف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان شب گذشته برای بار سوم ظرف یک هفته اخیر درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این دور از گفت‌وگوها دو وزیر خارجه ضمن بر پیگیری توافقات فی‌مابین و تداوم رایزنی مقامات دو کشور، تأکید کردند استمرار دیدارهایشان در پایتخت‌های دو کشور ازجمله موضوعات در دستور کار مشترک  دو طرف باشد.

امیر عبداللهیان و بایراموف پیش‌تر نوزدهم و بیستم فروردین‌ماه با یکدیگر گفتگو کرده و در این تماس‌های تلفنی ضرورت مدیریت بیشتر فضای رسانه‌ای در راستای منافع دو ملت و دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تأکید قراردادند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پس‌ازاین گفتگوها از توافق دو وزیر برای بازگرداندن روابط به مسیر عادی خبر داد و به خبرنگار ما گفت: با ابتکار عمل دیپلماتیک ایران و توافقی که میان وزرای خارجه دو طرف صورت گرفت، مقرر شد با هماهنگی با طرف آذربایجانی بتوانیم فضای موجود را میان دو کشور تدبیر و مدیریت کنیم و روابط را به روند صحیح خود برگردانیم و مانع از ایجاد فرصت برای بدخواهان برای روابط دوجانبه شویم.

در پی این رایزنی‌ها در سطح وزیران خارجه سید عباس موسوی سفیر کشورمان در باکو نیز از دیدار و رایزنی سازنده و مفید خود با  «حکمت حاجی اف» دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان خبر داد و در توییتی نوشت: امیدوارم نتیجه نهایی روندی که آغازشده به نفع منافع هر دو کشور و منطقه باشد.

این رایزنی‌ها و تماس‌ها در شرایطی انجام می‌شود که دولت آذربایجان در اقدامی که وزارت خارجه کشورمان آن را شتاب‌زده، احساسی و غیر سازنده خواند سه دیپلمات ایران را از خاک خود اخراج کرد. اقدامی که اگرچه هنوز با پاسخ متقابل تهران مواجه نشده اما تهران آن را برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.