میانگین ارزبری تولید خودروی داخلی دو هزار و ۶۵۰ دلار و خودروهای مونتاژی چهار هزار و ۵۰۰ دلار است؛ البته حداکثر ارزبری داخلی ها ۴.۷ هزار دلار و حداکثر ارزبری مونتاژی ها ۱۹.۲ هزار دلار بوده است.

میزان ارزبری تولید خودروی داخلی و مونتاژی چقدر است؟

به گزارش قدس آنلاین، بررسی میزان ارزبری خودرو در کشور نشان می‌دهد که برای تولید خودرو سواری به روش مونتاژ خودروهای خارجی(واردات از فصل ۹۸) به صورت متوسط چهار هزار و ۵۰۰ دلار برای هر خودرو ارز مصرف شده است، در حالی که برای تولید خودروهای ایرانی توسط ایران خودرو و سایپا به صورت متوسط دو هزار و ۶۵۰ دلار برای هر خودرو ارز مصرف شده است.

میزان ارزبری تولید خودروی داخلی و مونتاژی چقدر است؟

نمودار بالا، جزئیات ارزبری خودروهای پرتیراژ داخلی و مونتاژی را نشان می‌دهد؛ حداکثر ارزبری در خودروهای داخلی مربوط به ۲۰۷ اتومات با چهار هزار و ۷۲۱ دلار، دنا توربو دستی با چهار هزار و ۳۴۹ دلار و شاهین با ۴ هزار و ۱۲ دلار است.

همچنین کمترین میزان ارزبری نیز مربوط به وانت ۱۵۱ با یک هزار و ۲۶۰ دلار، ساینا اس با یک هزار و ۶۲۸ دلار و کوییک اس با یک هزار و ۷۵۶ دلار است.

در بخش خودروهای مونتاژی نیز حداکثر ارزبری مربوط به خودروی هایما X۷ با ۱۹ هزار و ۲۲۸ دلار، هایما S۸ توربو با ۱۶ هزار و ۸۶۵ دلار و لاماری با ۱۵ هزار و ۴۷۰ دلار است؛ همچنین حداقل ارزبری نیز مربوط به X۲۲ MT با ۳ هزار و ۲۹۳ دلار و X۲۲ at-cvt با ۳ هزار و ۳۰۲ دلار است.

در نمودار زیر نیز میزان واردات اجزا و قطعات خودرو در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ آمده است. بر این اساس بیشترین واردات مربوط به موتور و کمترین واردات نیز مربوط به شیشه بوده است.

میزان ارزبری تولید خودروی داخلی و مونتاژی چقدر است؟

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.