وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد گروه نظامی «واگنر» کنترل ۲ محدوده دیگر از شهر باخموت در شرق اوکراین را به دست گرفته است.

روسیه در مسیر تسلط کامل بر شهر «باخموت» در اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، از تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، بنابر اعلام وزارت دفاع انگلیس، نیروهای نظامی اوکراین از ۲ روز گذشته به دلیل حملات مجدد روسیه ناچار به عقب نشینی از برخی مواضع خود در شهر باخموت شدند.

بدین ترتیب وزارت دفاع روسیه امروز شنبه از تسلط گروه نظامی خصوصی واگنر بر ۲ محدوده دیگر از شهر باخموت در استان دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

دو هفته پیش یوگنی پریگوژین رئیس شرکت نظامی واگنر از کنترل بر باخموت در اوکراین خبر داده و گفته بود که پرچم روسیه بر فراز ساختمان اداری این شهر برافراشته شده است اما اوکراین این موضوع را تکذیب کرده بود.

وی پس از انتشار پیام تکذیب ارتش اوکراین اعلام کرده بود که باخموت از لحاظ حقوقی تصرف شده و "دشمن" تنها در مناطق غربی متمرکز شده است.

شهر باخموت در ماه‌های گذشته به اصلی‌ترین جبهه درگیری نیروهای نظامی روسیه و اوکراین تبدیل شده است.

هفته گذشته، حنا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین درباره اهمیت دفاع از مواضع این کشور در باخموت گفته بود: سقوط این شهر به معنای اجازه دادن به روسیه برای ورود به عمق خاک اوکراین است.

در همین رابطه، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز پیشتر عنوان کرده بود که آینده این کشور به نتیجه نبرد در کانون‌های اصلی جنگ در شرق اوکراین از جمله باخموت بستگی دارد.

مسکو تلاش می‌کند باخموت را به تصرف کامل خود درآورد و هر ۲ طرف در یک جنگ فرسایشی متحمل خسارات سنگینی می‌شوند.

تحلیلگران می‌گویند باخموت ارزش استراتژیک کمی دارد اما به نقطه‌ای حیثیتی برای فرماندهان روسی تبدیل شده است که برای رساندن اخبار مثبت به کرملین تلاش می‌کنند. تصرف این شهر، روسیه را به هدفش برای کنترل کل منطقه دونتسک نزدیک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.