مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: سال گذشته ۴۵۸ میلیارد تومان وام اشتغالزایی در راستای خودکفایی به مددجویان زیر پوشش استان پرداخت شد.

پرداخت ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین، عصر امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام پرداخت ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد استان، اظهارکرد: این میزان تسهیلات برای ۶ هزار و ۴۵۲ فرصت شغلی در راستای خودکفایی مددجویان بوده است.

وی گفت: از این تعداد، چهار هزار و ۱۸۵ فرصت شغلی از محل تسهیلات تبصره ۱۶، یکهزار و ۴۹۲ فرصت شغلی از طریق هم افزایی با بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت، ۳۰۱ فرصت شغلی از طریق معرفی به مراکز کاریابی، ۹۶ فرصت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و مابقی نیز طرح‌های توسعه‌ای اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی افزود: تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و دولت تقویت ارکان اصلی خانواده را با پرداخت این نوع از تسهیلات در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: در مجموع پارسال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی تا پایان سال ۶ هزار و ۴۵۲ فرصت شغلی ایجاد شد.

الهی راد با بیان اینکه سقف تسهیلات قابل پرداخت به هر طرح ۱۵۰ میلیون تومان است، گفت: به طور میانگین برای هر طرح اشتغال ۷۵ میلیون تومان پرداخت شده است که بنابر نوع طرح این رقم متفاوت است.

وی افزود: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، نوغانداری، قالیبافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله این طرح‌ها است.

الهی‌راد تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش از ۲ منبع قرض الحسنه امدادی با کارمزد چهار درصد (بازپرداخت هفت ساله) و قرض الحسنه صندوق امداد ولایت با کارمزد ۲ درصد (بازپرداخت پنج ساله) است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.