مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در استان خبرداد. 

پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در کرمانشاه 

به گزارش قدس آنلاین مختار احمدی در نشست امروز(۲۶ فروردین) شورای اداری استان کرمانشاه، بااشاره به برخی اقدامات شاخص حوزه اشتغال استان در سال گذشته، اظهار کرد:  در استان کرمانشاه حدود ۵۱۵ رسته مشاغل خانگی وجود دارد که طی سال گذشته برای ایجاد اشتغال در این حوزه ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کردیم. 

وی ادامه داد: سهم در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ما علاوه بر جذب کامل این رقم، سه میلیارد تومان بیشتر جذب کردیم. 

به گفته این مسئول، کرمانشاه رتبه سوم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی را طی سال گذشته در کشور کسب کرده است.

وی در ادامه درخصوص آخرین وضعیت جذب تسهیلات ویژه سفر رییس جمهور به استان در حوزه اشتغال هم گفت: در ابتدای اسفندماه عملکرد خوبی در این زمینه نداشتیم و تنها حدود ۵۹ میلیارد تومان اعتبار جذب شده بود، اما باتوجه به تأکیدات استاندار و تشکیل یک کارگروه و برخی اقدامات دیگر در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال شاهد یک عملکرد جهشی در این زمینه بودیم. 

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: کل اعتبارات جذب شده در حال حاضر به حدود 1500 میلیارد تومان رسیده و باتوجه به اینکه جذب اعتبارات دو ساله است، امیدواریم طی امسال مابقی اعتبارات را نیز جذب کنیم. 

وی  در ادامه گزارشی از وضعیت ثبت اشتغال دستگاه ها در سامانه رصد طی سال گذشته هم ارائه داد و گفت: طبق آمار ثبت شده در این سامانه، ۱۰۴ درصد تحقق اشتغالزایی دستگاه های اجرایی را داشته‌ایم. 

احمدی به آخرین نرخ بیکاری استلن نیز اشاره و خاطرنشان کرد: زمستان سال گذشته نرخ بیکاری استان ۱۵.۱ درصد بود که این آمار در زمستان سال ماقبل ۱۷.۹ درصد بوده و نشان از کاهش ۲.۸ درصدی می دهد. 

وی اضافه کرد: در این فصل نرخ بیکاری ۱۵ استان کشور افزایش داشته و کرمانشاه جزو ۱۵ استانی است که روند نرخ بیکاری آن کاهشی بوده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه درخصوص تدوین سند اشتغال استان برای سال ۱۴۰۲ هم گفت:  طبق برنامه اشتغالی که دستگاه های اجرایی مختلف اعلام کرده اند، امسال تعهد ایجاد ۳۴ هزار فرصت شغلی را در استان خواهیم داشت. 

وی از آماده بودن برش استانی و دستگاهی سند اشتغال استان برای سال‌جاری خبرداد. 

احمدی در بخش پایانی سخنانش از توجه به اقتصاد موضوعی هم در استان خبرداد و گفت: اقتصاد شهری، اقتصاد مسکن، اقتصاد اوقاف، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد آموزش و...از جمله اقتصادهای موضوعی هستند که می توانیم روی آنها کار کنیم‌. 

در این نشست، سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز بااشاره به در پیش بودن هفته معلم، اعلام کرد: هفته معلم ۱۲ اردیبهشت همزمان با سالگرد شهادت آیت الله مطهری آغاز می شود که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است برنامه های مختلفی را در استان برگزار کنیم. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.