رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تاکید بر وحدت در فلسطین اشغالی گفت که ملت فلسطین برای بیرون راندن اشغالگران، راهی جز تداوم مقاومت ‌، پایداری و نبرد ندارد.

هنیه: ملت فلسطین راهی جز مقاومت و نبرد ندارد/پافشاری نسل جدید بر بازپس گیری حقوق خود

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری سما، «اسماعیل هنیه»، در اظهاراتی تاکید کرد که حماس برای تعامل با تحولات راهبردی موجود در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی در سه مسیر حرکت می کند.

وی افزود: مسیر اول آمادگی دائم برای نبرد، مسیر دوم ایجاد وحدت واقعی و مسیر سوم تقویت همکاری و مشورت با جهان عرب و اسلامی است.

هنیه اضافه کرد که با گذشت بیش از۷ دهه از اشغالگری، ثابت شد که ملت فلسطین بی شک باقی خواهد ماند و توهم پاک کردن آن از روی نقشه، غیرممکن بوده و نسل های جدید فلسطینی در داخل و خارج سرزمین های اشغالی برای پس گرفتن حقوق خود پافشاری بیشتری دارند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که در سایه وجود افراطی ترین و خطرناک ترین کابینه صهیونیستی، ملت فلسطین راهی جز تداوم مقاومت و پایداری و نبرد با اشغالگران تا بیرون راندن آن ها ندارد.

هنیه گفت: ملتی که تحت اشغالگری قرار دارد، جز با اتحاد آزاد نخواهد شد و حماس آماده است که برای تحقق این وحدت، هرکاری انجام دهد.

وی با اشاره به تلاش های رژیم اشغالگر صهیونیستی برای نفوذ سیاسی، امنیتی و نظامی در منطقه، بر اهمیت همکاری و مشورت با کشورهای مختلف و آزادگان جهان تاکید کرد.

هنیه همچنین خواستار محاصره سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی و ممانعت از تحرکات آن به ویژه در منطقه عربی و اسلامی شد.

پیش از این «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس با بیان اینکه صحنه‌هایی که در مسجدالاقصی دیده می‌شود، برای مسلمانان و ملت‌های عرب کافی است تا واقعیت رژیم صهیونیستی و جنایتکاران را ببینند، تاکید کرد: به جهاد و مبارزه تا آزادسازی قدس و فلسطین ادامه می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، همزمان با تشدید درگیری‌ها در فلسطین به دلیل تحولات مسجدالاقصی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه ورود «یهودیان» به مسجد الاقصی را تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع کرد.

«بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد که به توصیه مسئولان سرویس‌های امنیتی «اسرائیلی»، یهودیان تا پایان ماه رمضان حق ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

نظامیان صهیونیست طی ایام ماه مبارک رمضان به صورت همه روزه به مسجدالاقصی یورش می‌برند و به آزار و اذیت نمازگزاران و معتکفان فلسطینی می‌پردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.