سخنگوی دولت گفت: دولت همه سعی خود را به کار گرفته تا متن نهایی برنامه هفتم توسعه در موعد مقرری که در نامه رئیس مجلس به دولت ذکر شده است­، تحویل مجلس شورای اسلامی شود.

لایحه برنامه هفتم توسعه در موعد مقرر تقدیم مجلس می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، "علی بهادری جهرمی" در خصوص آخرین وضعیت برنامه هفتم توسعه در دولت، اظهار داشت: سازمان برنامه­ و بودجه لایحه برنامه هفتم توسعه را تدوین کرده‌ و تحویل دولت داده است و کمیسیون­ تخصصی برنامه­ و­ بودجه دولت در حال بررسی و نهایی کردن متن است.

برگزاری ۲۱ جلسه کمیسیون تخصصی دولت برای بررسی برنامه هفتم

وی درباره روند برگزاری جلسات فوق­ العاده دولت برای بررسی برنامه هفتم توضیح داد: جلسات متعدد دولت برای این موضوع با حضور همه دستگاه­‌های مرتبط از اواخر سال گذشته آغاز شده و تاکنون هم ادامه دارد. 

بهادری جهرمی گفت: کلیات برنامه هفتم در ۵ جلسه اصلی هیأت‌ وزیران مطرح و نظر اعضای دولت درباره آن اخذ شده و علاوه بر آن ۲۱ جلسه ویژه کمیسیون تخصصی دولت هم برای بررسی جزئیات برنامه در دو نوبت صبح و بعد­از­ظهر برگزار شده است.

نظارت رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه بر لایحه برنامه هفتم توسعه

سخنگوی دولت در خصوص زمان نهایی شدن لایحه برنامه هفتم و ارسال آن به مجلس بیان کرد: با توجه به تغییر رئیس سازمان برنامه­ و بودجه و این نکته که دکتر منظور ریاست کمیسیون برنامه­ و­ بودجه دولت را هم بر عهده دارد، جلسات آتی کمیسیون تخصصی‌ برای نهایی کردن لایحه با مدیریت و نظارت وی برگزار می‌شود تا امکان بررسی و تصویب آن در صحن دولت حاصل شود.

لایحه برنامه هفتم در موعد مقرر تقدیم‌ مجلس خواهد شد

بهادری جهرمی افزود: دولت سعی می­‌کند ان‌شاءالله متن نهایی برنامه هفتم را در همان موعدی که رئیس مجلس در نامه ارسالی به دولت ذکر کرده­، تحویل مجلس شورای اسلامی دهد.

برنامه هفتم براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب نهایی می‌شود

دبیر هیأت دولت‌ تأکید کرد: آن­چه مهم است، نهایی شدن برنامه هفتم بر مبنای سیاست­‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اهدافی است که بخشی از آن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هم ذکر شده است.

جلسات مشترک مجلس و دولت برای تدوین برنامه هفتم

بهادری جهرمی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اعلام آمادگی مجلس آیا پیش­ از ارسال لایحه جلسات مشترکی بین مجلس و دولت برگزار خواهد شد؟ گفت: قبل از این هم در سطوح مختلف برای تدوین برنامه هفتم هماهنگی­‌هایی انجام شده است.

وی خاطرنشان‌ کرد: طبیعتاً با نهایی شدن لایحه در دولت، متن نهایی شده در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد و برنامه هفتم توسعه نیز مطابق قانون و همانند سایر لوایح با برگزاری جلسات مشترکی بین دو قوه بر مبنای متن ارسالی دولت، فرآیند قانونی شدن را طی خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف به تازگی گفته است که پیگیری برنامه هفتم در دستور کار مجلس است که لایحه آن تا پایان اردیبهشت به مجلس بیاید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.