مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: تعداد پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۸۲ درصد رشد داشته است.

پروازهای خارجی فرودگاه مشهد ۸۲ درصد رشد داشته است

به گزارش قدس خراسان، محمود امانی بنی اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۲۹۲ پرواز ورودی و خروجی خارجی در سال گذشته در این فرودگاه انجام شد که این تعداد در سال قبل از آن پنج هزار و ۶۵۸ پرواز بود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی بیان کرد: در مجموع سال گذشته یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۵۸ نفر با پروازهای ورودی و خروجی خارجی در فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد جا به جا شده اند که ۹۹ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین سال گذشته سه میلیون و ۲۵ هزار و ۳۱۵ مسافر داخلی با ۲۲ هزار و ۵۰ پرواز خروجی و ۲ میلیون و۹۵۰ هزار و ۴۸۹ مسافر داخلی با ۲۲ هزار و ۹۱ پرواز ورودی در این فرودگاه جا به جا شدند که این تعداد مسافر نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد رشد داشته است.

امانی افزود: در مجموع پروازهای داخلی به ۲۸ مسیر با ۲۰ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده است که بیشترین فراوانی پرواز مربوط به مسیر مشهد- تهران با جا به جایی ۹۵ هزار و ۹۸۵ نفر مسافر بود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی اضافه کرد: پروازهای خارجی نیز به ۱۵ مسیر خارجی با ۱۰ شرکت هواپیمایی داخلی و ۱۰ شرکت خارجی انجام شده است که مسیر مشهد- نجف با ۱۴۳ پرواز و جا به جایی ۱۸ هزار و ۷۷۹۴ مسافر بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کاهش شیوع بیماری کرونا نقش مهمی در افزایش تقاضای سفر در سال ۱۴۰۱ داشته و این روند ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.