عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جزییات اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های حرم‌های مطهر کشور به زودی در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

جزییات اصلاح قانون حمایت از بهسازی بافت‌های حرم‌های مطهر کشور

به گزارش قدس آنلاین، از وزارت راه و شهرسازی، جعفر قادری با بیان اینکه کلیات اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های چهار حرم مطهر در صحن مجلس به تصویب رسیده، گفت: جزئیات آن نیز در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصویب شده که رسیدگی به جزییات آن در صحن مجلس در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: جزییات اصلاح این قانون برای اجرایی شدن باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب نمایندگان برسد.

وی با اشاره به اینکه در اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر، توجه ویژه‌ای به کالبد اطراف حرم‌ها شده است، تصریح کرد: بر اساس این اصلاحیه چهار صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر در شهرهای مشهد، شیراز، قم و شهر ری ایجاد می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این صندوق‌ها با مشارکت دولت، شهرداری‌ها، حرم مطهر و اداره کل راه و شهرسازی‌ها فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این صندوق‌ها تحول و نوآفرینی در مجموعه بافت‌های پیرامون حرم‌ها را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: بافت‌های فرسوده اطراف حرم‌های مطهر شرایط مناسبی ندارند و وجود بافت کهنه و قدیمی، دسترسی‌های نامناسب، نبود سرزندگی، مؤلفه‌هایی نظیر درآمد، اشتغال و سکونت در این بافت‌ها را دچار تغییر و دگرگونی کرده است.

قادری ابراز امیدواری کرد، با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری آهنگ نوسازی در اطراف حرم‌ها سرعت بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.