مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه اعزام زائران به عتبات عالیات آغاز می‌شود، گفت: پیگیری پرواز بیرجند به آبادان یا بیرجند_ایلام یا بیرجند به کرمانشاه و بالعکس راه اندازی می‌شود.

آغاز اعزام زائران عتبات عالیات از اردیبهشت‌ماه در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، حسین دستگردی  اظهار داشت: سال گذشته قریب به ۱۱ هزار و ۳۷۲ نفر زائر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی افزود: امسال نیز پیگیری‌هایی صورت گرفت و برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان چندین اعزام به عتبات عالیات صورت گرفت. 

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه اعزام زائران به عتبات عالیات آغاز می‌شود بیان کرد: مشکلی که در خراسان جنوبی وجود دارد بحث ناوگان اتوبوسی است که استفاده می‌کنیم که در این راستا از ابتدای امسال جلساتی در بحث ناوگان اتوبوسی با شرکت‌های حمل و نقل برگزار کردیم.

دستگردی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تحولاتی در این حوزه انجام شود تصریح کرد: یکی از این موارد بحث استفاده از اتوبوس‌های تک صندلی است که در این راستا یکی از برنامه‌های ما این است تا حداقل در هفته دو اعزام این گونه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا رایزنی‌های لازم در خصوص هتل و اتوبوس در عراق در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تاکنون به این توافق رسیده‌ایم که از سال آینده از اتوبوس‌های وی آی پی با ظرفیت ۵۰ نفر استفاده کنیم.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی یا بیان اینکه سال گذشته ناوگان ما به دلیل شیوع کرونا و عدم اعزام زائران مستهلک شده بودند یادآور شد: در این راستا طرحی اجرا و اعزام های عتبات را به صورت دو مسیره (بیرجند_قم و قم_مرز و بالعکس) کردیم که این امر سبب شد خرابی‌های ما از ۶۰ درصد در تیرماه به ۵ درصد کاهش یابد.

دستگردی بیان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه این موضوع برای زائران قابل درک نبود از ابتدای امسال منوط بر اینکه بتوانیم از سایر شرکت‌ها استفاده کنیم مجدد مسیرها به صورت یک مسیره شدند.

وی با اشاره به اعزام زائران با کارهای آزادبر غیرمجاز افزود: این کاروان ها مردم را دچار آسیب می‌کنند و هیچ نظارت و  پشتیبانی در کشور عراق نداشته و هتل‌هایی که برای زائران رزو می‌کنند نیز استاندارد لازم را ندارند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی این کاروان‌ها هیچ تعهدی نسبت به زائران ندارند گفت: در این راستا از طریق استانداری پیگیری‌هایی را انجام می‌دهیم تا محدودیت‌هایی برای این کاروان‌ها در نظر گرفته شود تا مردم دچار آسیب نشوند.

دستگردی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در این خصوص انجام شد این است که کاروان‌های ارزان قیمتی را برای زائران در نظر گرفتیم بیان کرد: در این راستا یکی از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم افزایش نرخ ارز بود.

وی با بیان اینکه با توجه به اتفاقات خوبی که در اواخر سال گذشته صورت گرفت دولت نرخ ارز را ثابت کرد تا زائر در یک کاروان چند نرخ را پرداخت نکند گفت: امید است از اردیبهشت ماه قیمت های کاروان های ما به سه تا چهار ماه قبل از سال برگردد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی عنوان کرد: در استان مجوز دو شرکت در شهرستان‌های قاین و قهستان اخذ شده است تا به عنوان شرکت مجری به زائران استان خدمات ارائه دهند.

دستگردی با اشاره به پروازهای عتبات عالیات بیان کرد: سال گذشته با مذاکرات انجام شده با شرکت‌های مختلف، توانستیم با شرکت پارس ایر قراردادی را در بحث اعزام زائران عتبات عالیات منعقد کنیم که طبق قرارداد، در سال جدید اعزام ها پایان یافت.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز با چندین شرکت مذاکره کردیم، اما متاسفانه قیمت‌ها بسیار بالا است و ممکن است مردم زیاد استقبال نکنند.

دستگردی یادآور شد: پیگیری می‌شود پرواز بیرجند به آبادان یا بیرجند_ایلام یا به کرمانشاه و بالعکس راه‌اندازی شود، زیرا عوارض فرودگاهی نجف بسیار سنگین است و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در بحث سوریه نیز در حال حاضر پروازها به صورت متمرکز از تهران و مشهد انجام می شود، در این راستا افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به دفاتر ما ثبت نام را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.