مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: ۳۰۰ خانه روستایی در استان به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به بهره برداری رسید.

۳۰۰ خانه روستایی در استان سمنان به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا فلاحی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره)، طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن استان سمنان بهره برداری می‌شود که این طرح‌ها در سه حوزه عمران روستایی ، مسکن شهری ، بهسازی و مسکن روستایی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۴۳ هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد، ادامه داد: تا به امروز بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ خانه روستایی در استان سمنان با تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن مقاوم‌سازی شد.

فلاحی یادآور شد: طبق گزارش‌ها نزدیک به ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده است و ساخت خانه روستایی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و کمک بلاعوض در روستاهای استان با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عملیاتی شد.

وی در زمینه ارائه تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض به واحدهای در حال احداث در قالب تفاهم نامه با سایر دستگاه ها بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد روستایی در قالب تفاهم نامه با سایر دستگاه‌ها اقدام به تخصیص و پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض به آنها می‌کند.

۳۰۰ خانه روستایی در استان سمنان به بهره‌برداری رسید

امضای تفاهم‌نامه ساخت۳۷ خانه برای معلولان و مددجویان بهزیستی

فلاحی بیان کرد: تفاهم نامه همکاری مشترکی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی برای احداث واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی امضا و تا کنون برای ساخت ۳۷ خانه با اعتباری بالغ بر ۹۴۴میلیون تومان اقدام شد.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری مشترکی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای نیازمندان تحت حمایت در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برای ارتقاء توان روستائیان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر امضا و تا کنون نسبت به پرداخت ۲۵ فقره وام ۴۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی اقدام شد.

فلاح خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان تفاهم نامه‌ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای کمک به احداث و تکمیل مسکن روستایی امضا کرد و تا کنون ۷۳۰ فقره با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان وام پرداخت شد.

وی افزود: طی انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان برنامه و بودجه ، استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در زمینه احداث واحدهای مسکونی برای خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه مناسب در روستاهای استان سمنان تاکنون به ۸۴۸ واحد مسکونی مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا شد.

۳۰۰ خانه روستایی در استان سمنان به بهره‌برداری رسید

افتتاح ۱۰۰ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از افتتاح و بهره برداری ۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) خبر داد و اعلام کرد : طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر سمنان در قالب هشت طرح به تعداد ۲۸۰ واحد مسکونی و در شهر شاهرود در قالب چهار طرح به تعداد ۴۰۰ واحد مسکونی به وسیله این بنیاد در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: ۱۷۱ خانه به صورت ساخت گروهی و طرح ۱۲ واحدی بهارستان در شهرستان دامغان و ۲ طرح ۱۲ و ۳۰ واحدی در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر نیز توسط بنیاد مسکن در دست ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای سرخه، کلاته خیج، بیارجمند و مجن نیز به صورت گروهی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ یکی از نقاط عطف تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل (ره) در ایجاد حساب۱۰۰ و تأسیس بنیادمسکن و ایجاد فصل جدیدی از توسعه خدمات عمومی در بخش زیربنایی و مهم تأمین مسکن محسوب می‌شود، افزود: بنیاد مسکن، نهادی برآمده از انقلاب ملت بزرگ ایران اسلامی و محقق کننده عدالت اجتماعی در کنار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های مردم است که امروز این مولود ارزشمند با طی کردن مراحل تکامل خود بسترساز خدماتی ارزشمند و راهگشا به ویژه در بخش تأمین مسکن نیازمندان شده است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.