کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: استقرار جریانات سرد شمالی در خراسان رضوی موجب کاهش حدود ۲۰ درجه ای بیشینه دمای این استان نسبت به هفته گذشته خواهد شد و سردی هوا تا روزهای پایانی هفته جاری ادامه خواهد داشت.

کاهش حدود ۲۰ درجه‌ای بیشینه دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی پور اظهار کرد: میانگین دمای هوای شبانه در استان بویژه مناطق سردسیر بر طبق تحلیل نقشه های هواشناسی با ادامه روند کاهشی دما و تقویت جریانات سرد شمالی در شبهای آینده به زیر صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین این وضعیت موجب افزایش شدت وزش باد در نواحی جنوبی و غربی خراسان رضوی خواهد شد، شهرستان سبزوار دیروز با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت بیشترین میزان وزش باد را به ثبت رساند.

وی خاطر نشان کرد: پدیده وزش باد در نواحی جنوبی با شدت بیشتری همراه است، به نحوی که ایجاد گرد و خاک و خسارت در این نواحی دور از انتظار نخواهد بود.

رضایی پور گفت: قوچان و مه ولات طی شبانه روز گذشته به ترتیب با سه و ۲۸ درجه سلسیوس سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۱ درجه را به ثبت رساند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: دمای فعلی مشهد ۱۲ درجه سلسیوس است و امروز نیز بر اساس پیش بینی ها بین چهار تا ۱۴ درجه در نوسان خواهد بود.

وی تصریح کرد: امشب نیز بارش های رگباری در نواحی مرکزی و شرقی با احتمال بروز تگرگ ادامه خواهد داشت که کشاورزان و باغداران باید در این خصوص تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.