زمزمه‌ها می‌گویند غزل و غزاله حسینی، خواهران مدال‌آور وزنه بردار مشهدی مهاجرت کردند. 

زمزمه‌هایی از مهاجرت خواهران دوقلوی وزنه‌بردار مشهدی به نیوزیلند

به گزارش قدس خراسان، مشاور فنی تیم‌های ملی وزنه‌برداری بانوان هفتم فروردین امسال همزمان با آغاز اردوی این تیم در سمنان اظهار کرد: این اردو با حضور ۱۷ نفر آغاز می‌شود و چهار نفر با هماهنگی کادر فنی غیبت دارند.

اگرچه کوروش باقری در آن تاریخ، علت غیبت غزل و غزاله حسینی را مشکلات شخصی عنوان کرد اما گویا موضوع جدی‌تر بوده است.

اطلاعات رسیده از منابع آگاه به تحریریه قدس خراسان حکایت از مهاجرت این دو خواهر ملی‌پوش شهرمان دارد.

یکی از اعضای تیم ملی وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار ما این موضوع را تایید میکند اما با تاکید می‌گوید هنوز نمی‌خواهند رسانه‌ای شود!

تا خودشان نگویند باور نمی‌کنم

امین عظیم‌خانی، سرپرست هیات وزنه‌برداری استان هم در این باره میگوید: من هم این موضوع را شنیده‌ام ولی تا زمانی که این موضوع را از زبان خودشان نشنوم باور نمیکنم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ روز است این مسئولیت را در هیات وزنه برداری خراسان رضوی به عهده گرفته است، میگوید: فردا قرار است غزل و غزاله حسینی به هیات بیایند تا درباره وضعیت‌شان صحبت کنیم. 

وقتی به او میگویم طبق شنیده‌های ما از منابع آگاه آنها الان در مسیر نیوزیلند که مقصدشان برای مهاجرت است به کشور مالزی رسیده‌اند، با تعجب می‌گوید من در جریان نبودم که راه افتاده‌اند.

غزاله حسینی بهمن ۱۴۰۱ طی مصاحبه با یکی از رسانه ها، گلایه هایی از کادرفنی تیم ملی زنان مطرح کرده بود که پس از حواشی ایجاد شده چند روز بعد در یک مصاحبه دیگر بابت آن عذرخواهی کرد و او که در مصاحبه عذرخواهی مدعی شده بود توسط افراد دیگری تحریک شده، گفته بود: ما از اردوی کلمبیا پیش از مسابقات قهرمانی جهان که برگشتیم، از بیرون تماس‌های زیادی توسط افرادی از فدراسیون قبلی داشتیم که می گفتند اسم شما در لیست قونیه برای مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی بوده و حق شما را پایمال کرده‌اند، من خیلی تحت تاثیر آن حرف‌ها قرار گرفته و ناراحت شده بودم. می‌دانم که آن مصاحبه اشتباه بود و تمام آن حرف‌ها و تماس هایشان برای تخریب بود. از همین رو وقتی متوجه حقیقت شدم، با مدیر تیم های ملی تماس گرفتم و به خاطر مصاحبه ای که کرده بودم و اطلاعات اشتباه عذرخواهی کردم.

غزاله حسینی وزنه بردار متولد سال ۱۳۸۵ در مشهد است

وی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان با کسب مدال برنز تاریخ‌ساز شد. او روز جمعه ۱۶ مهر ماه در دسته ۵۹ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان به مدال برنز دوضرب دست یافت. این اولین مدال وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و دومین مدال وزنه برداری دختذان ایران است.

غزاله حسینی در یک ضرب وزنه‌های ۶۵، ۷۱ و ۷۴ کیلوگرم را با موفقیت به ثبت رساند. وی در تلاش اول حرکت دوضرب ۸۲ کیلو را بالا برد. وی در تلاش برای ۹۱ کیلو ناکام ماند اما در آخرین حرکت، ۹۴ کیلو را به ثبت رساند تا مدال برنز را به نام خود کند

غزل حسینی، خواهر غزاله نیز دو عنوان قهرمانی کشوری و یک عنوان استانی در کارنامه خود دارد و در مسابقات عربستان  توانست در دسته ۵۵ کیلوگرم در رده هشتم قرار بگیرد. او اولین دختر وزنه بردار ایران است که توانست رکورد مجموع به ثبت برساند. غزل با رکورد ۶۸ یک ضرب، ۸۴ دوضرب و مجموع ۱۵۲ کیلوگرم در رده هشتم نوجوانان جهان قرار گرفت.

خواهران حسینی مهرماه ۱۴۰۰ که بعد از برگشت از مسابقات وزنه برداری نوجوانان عربستان در گفتگو با یکی از رسانه ها از آرزوی خود برای کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ لندن سخن گفتند، حالا زمزمه‌های جدی از رفتنشان از ایران حکایت دارد.

خبرنگار: معصومه مومنیان 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.