استاندار آذربایجان شرقی وجود زیرساخت‌های ریلی و جاده ترانزیتی میان دو کشور را از مزایای توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و ترکیه برشمرد.

ایجاد هاب صادراتی میان ایران و ترکیه/ قول تامین امنیت سرمایه‌گذاران در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین، عابدین خرّم بعد از ظهر امروز در دیدار هیات سرمایه‌گذاری کشور ترکیه با وی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و همسایه ترکیه مناسبات تجاری خوبی دارد و همواره از گسترش روابط با این کشور استقبال می‌کند.

وی گفت: افزایش صادرات و تبدیل مواد اولیه به کالاهایی با ارزش افزوده بیشتر یکی از اهداف اصلی ما در استان آذربایجان شرقی است و در این زمینه هیچ مانعی برای مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی، ترسیم نقشه راه مشخص را از نکات کلیدی سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: گسترش همکاری ها مستلزم داشتن هماهنگی و برنامه مدون میان سرمایه‌گذار و طرف قرارداد می باشد که ما نیز در حد توان برای پشتیبانی و تسهیل‌گری در این خصوص تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه متذکر شد: تبریز و استان آذربایجان شرقی از نظر نیروی انسانی متخصص و دانش‌بنیان دارای ظرفیت بسزایی است و یکی از استان های برتر در این حوزه به شمار می رود؛ لذا شما به عنوان سرمایه‌گذار می توانید با انتقال تکنولوژی به استان و با بهره گیری از این منابع انسانی متخصص و مواد اولیه، منافع هر دو طرف را تامین کنید.

خرّم ادامه داد: امیدوارم این دیدار و در ادامه آن سرمایه‌گذاری شما در حوزه نفت و گاز و تولید فرآورده‌های نفتی، فتح بابی باشد برای حضور سایر شرکت های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان آذربایجان شرقی و موجبات همکاری های نفت‌پایه را فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی، وجود زیرساخت‌های ریلی و جاده ترانزیتی میان دو کشور را از مزایای توسعه روابط تجاری دو کشور برشمرد و افزود: امیدوارم انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، منجر به اقدام و حرکتی موثر به سمت ایجاد هاب صادراتی میان ایران و ترکیه باشد و ما این قول را می دهیم که ایمنی و امنیت سرمایه گذاری شما را تامین کنیم.

گفتنی است گروه سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه تولید فرآورده‌های نفتی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان همیاری شهرداری‌های استان به تبریز سفر کرده است.


 
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.