اوپتا لیستی از 10 تیم مطلب حال حاضر آسیا را منتشر کرد.

آسیا قبضه عربستان، ژاپن و استقلال - پرسپولیس!

به گزارش قدس آنلاین، فوتبال باشگاهی در آسیا طی سال‌های اخیر با تغییر و تحولات ویژه ای همراه بوده است؛ شاید ماجرا به شکل جدی با آمدن دو ستاره سابق بارسلونا یعنی آندرس اینیستا و ژاوی به دو باشگاه آسیایی ویسل کوبه ژاپن و السد قطر کلید خورد.

در ادامه و کم کم بیش از پیش پای ستاره های بزرگ فوتبال دنیا به آسیا باز شد تا جایی که در تابستان اخیر یکی از بهترین بازیکن های تاریخ و برنده پنج باره توپ طلا، کریستیانو رونالدو بعد از کسب تمام افتخارات فردی و تیمی ممکن در اروپا راهی النصر شد.

به نظر می رسد قطار پیشرفت تیم های آسیایی به سریع‌ترین شکل ممکن در حال حرکت است و قطعا در ادامه حتی بیشتر از قبل شاهد حضور ستاره های بزرگ دنیا در این قاره خواهیم بود.

تنور رقابت های باشگاهی در آسیا همچون اروپا بسیار داغ است و لیگ هایی نظیر ایران و عربستان حساس ترین روزهای خود را سپری می کنند. در حالی که لیگ هایی نظیر ژاپن و کره در هفته های آغازین خود هستند.

در همین راستا اوپتا که آمار و ارقام فوتبال را منتشر می‌کند  رنکینگ 10 تیم برتر حال حاضر آسیا را منتشر کرده که نکات جالبی در آن به چشم می خورد.

*حضور استقلال و پرسپولیس در بین 10 تیم برتر 

استقلال و پرسپولیس در حالی چند روز دیگر برگزار کننده دربی حساس تهران خواهند بود که فاصله امتیازی این دو تیم در جدول فقط یک امتیاز است. اگرچه ابتکار عمل در دست سپاهان است اما می توان گفت برنده این بازی همچنان شانس خود را برای قهرمانی حفظ خواهد کرد و بازنده شاید تا حدود زیادی امید خود را از دست بدهد. در این جدول منتشر شده هم نگاه ویژه ای به دو تیم پایتخت شده است. در اینجا هم همچون لیگ ایران استقلال بالاتر از پرسپولیس قرار دارد. جایی که آبی ها بالاتر از یوکوهامای رده هشتمی و پرسپولیس رتبه نهمی رتبه هفتم بهترین تیم‌های آسیا را به خود اختصاص داده اند.

*غیبت سپاهان 

سپاهان به عنوان صدرنشین لیگ برتر فوتبال ایران جایی در بین 10 تیم برتر حال حاضر فوتبال آسیا ندارد. تیم اصفهانی که فصل خوبی را با ژوزه مورایس پشت سر می‌گذارد و امید زیادی به قهرمانی در فصل جاری لیگ ایران دارد. عدم حضور سپاهان در این لیست که سابقه حضور در فینال جام باشگاه های آسیا را هم در کارنامه دارد، از نکات بحث برانگیز است.

*الاتحاد صدرنشین و بالاتر از دو ابر قدرت عربستان  

شاید جالب ترین نکته در رابطه با این لیست به صدرنشین آن مربوط می شود. جایی که الاتحاد عربستان بعد از درخشش در لیگ این کشور و صدرنشینی رتبه اول این لیست را هم به خود اختصاص داده است. جالب تر این که الاتحاد بالاتر از دو غول پر ستاره و متمول عربستان یعنی الهلال و النصر قرار گرفته که در نوع خود اتفاق جالبی است.

*پیشرفت فوتبال عربستان به روایت جدول 

فوتبال عربستان در سال های اخیر از هر نظر که فکرش را بکنید پیشرفت کرده که شاید این پیشرفت در بخش باشگاهی صد چندان بوده است. باشگاه های متمولی مثل النصر و الهلال که یکی رونالدو را جذب کرده و دیگری هم سوادی جذب لیونل مسی را در سر دارد. حضور سه تیم عربستانی الاتحاد، الهلال و النصر در رتبه اول تا سوم این رنکینگ اوپتا خودش گواه پیشرفت خیره کننده فوتبال این کشور است.

*غیبت تعجب برانگیز غول های قطری

یکی دیگر از مسائل مهم در مورد این جدول به غیبت دو غول فوتبال قطر در آن بر می گردد. جایی که هیچ نامی از تیم های السد و الدحیل مشاهده نمی شود. دو باشگاهی که در سال های اخیر سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده اند اما اخیرا از فرم خوب چند سال قبل فاصله گرفته‌اند، هر چند که با این وجود هم غیبت آن ها در این لیست عجیب به نظر می رسد.

*سه تیم ژاپنی و فقط یک کره ای

شرق آسیایی ها در این جدول منتشر شده از سوی اوپتا نقش قابل توجهی دارند. اولسان هیوندای کره جنوبی یکی از پرافتخارترین تیم های آسیا بعد از سه تیم عربستانی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده در حالی که یوکوهاما، هیروشیما و کاوازاکی سه تیم دیگر شرق آسیایی و البته ژاپنی حاضر در این لیست هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.