معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال نماز عید فطر در ۸۹ بقعه متبرکه استان اصفهان اقامه خواهد شد.

نماز عیدفطر در ۷۹ بقعه اصفهان اقامه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ولی الله روان  با اشاره به جمع بندی اجرای ۲ طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه استان اصفهان اظهار داشت: این دو طرح به صورت همزمان در ۱۹۰ بقعه استان اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال نو در ۱۳۲ بقعه استان اصفهان با حضور مردم و مسئولان ابراز داشت: همچنین در این ایام در ۱۱۰ بقعه به صورت خاص و ویژه سخنرانی انجام شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ترتیل خوانی و جز خوانی قرآن کریم نیز طی یک ماه گذشته در ۷۶ بقعه استان اصفهان انجام شد، اضافه کرد: جز خوانی امامزاده نرمی هر روز بعد از ظهر از شبکه اصفهان پخش می‌شد و علاوه بر جز خوانی برای افراد جوان‌تر مراسم حزب خوانی نیز در امامزاده نرمی برگزار شد.

برپایی محفل انس با قرآن در ۸۸ بقعه

وی تصریح کرد: همچنین باید توجه داشت که در ۸۸ بقعه استان اصفهان محفل انس با قرآن برگزار شد و جلسات تفسیر نیز در ۳۷ بقعه استان با حضور اساتیدی همچون آیت الله مهدوی، حجت‌الاسلام خطاط، حجت‌الاسلام بلک، حجت‌الاسلام سلیمانی و حجت‌الاسلام نکونام برگزار شد.

حجت‌الاسلام روان با اشاره به اجرای ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در ۴۸ بقعه استان اصفهان افزود: جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز در ۱۰۶ بقعه برگزار شد و کاروان شادی نسیم کرامت نیز در ۱۴ بقعه استان فعال شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شهادت حضرت علی (ع) در ۲۲۰ بقعه استان اصفهان همراه با سخنرانی و مداحی تصریح کرد: همچنین مراسم شب‌های قدر در ۲۳۷ بقعه در استان اصفهان برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مناجات خوانی، دعای افتتاح و دعای ابوحمزه را در ۷۴ بقعه داشتیم، ادامه داد: همچنین راه‌اندازی مراکز مشاوره را در ۴۳ بقعه داشتیم و در ۳۳ بقعه پخش فیلم و مستند و … در فضای مجازی را داشتیم.

راه‌اندازی ۵۲ غرفه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه اصفهان

وی همچنین به راه‌اندازی ۵۲ غرفه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه استان اصفهان اظهار داشت: در ۴۰ بقعه متبرکه نیز نصب تابلوهای نمایشگاهی ارسال شده از سازمان اوقاف و امور خیریه را داشتیم.

حجت‌الاسلام روان با بیان اینکه غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی را نیز در ۲۲ بقعه داشتیم، ادامه داد: همچنین در ۹۵ بقعه نماز صبح، در ۱۴۸ بقعه نماز ظهر و عصر و در ۱۹۸ بقعه نیز نماز مغرب و عشا بقعه برگزار شده است.

وی همچنین به برپایی نماز عید فطر در ۷۹ بقعه استان اصفهان تصریح کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۹۴ مبلغ به امامزادگان استان اصفهان اعزام شده که ۴۲ مبلغ اعزامی از قم و ۱۵۲ مبلغ بومی بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه زائرسراهای استان اصفهان در ۱۵۵ بقعه متبرکه راه‌اندازی شده و ظرفیت پذیرش روزانه ۳۴ هزار و ۴۲۱ نفر در روز را دارد، ابراز داشت: همچنین در امامزادگان استان ظرفیت ۳۵ هزار و ۴۷۸ نفر اسکان موقت ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که در یک ماه گذشته در ۶۴ بقعه استان اصفهان ایستگاه صلواتی راه‌اندازی شده و ۷۳ هزار و ۸۶۴ پرس افطاری ساده بین زائران توزیع شده است.

حجت الاسلام روان تصریح کرد: در مجموع در ایام ماه مبارک رمضان تاکنون ۷ هزار و ۳۳۸ دقیقه برنامه پخش زنده از سیمای مرکز اصفهان و دیگر شبکه‌های ملی پخش شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.