معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا از کلاهبرداری افراد سودجو با ترفند «دریافت فطریه» خبر داد و گفت: مردم به هیچ وجه نباید به شماره حساب‌های مجازی بدون اطمینان، وجهی واریز کنند.

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با عنوان «دریافت فطریه»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت : برخی افراد سودجو با جعل نشان‌های کمیته امداد اما خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر با ترفندهای گرافیکی، تلاش می‌کنند خود را به دروغ، نماینده آنها معرفی کنند.

وی ادامه داد: در ایام پیش رو، برخی افراد سودجو، به بهانه دریافت زکات فطریه و کفاره مترصد کلاهبرداری و برداشت‌های مالی غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کلاهبرداران در این تبلیغات دروغین با معرفی و نشان دادن تصاویر مناطق محروم تلاش می‌کنند اعتماد عمومی را جلب و کمک مردمی دریافت کنند، اظهار داشت: کارگروه ویژه تخصصی پلیس فتا، نظارت دقیقی در این زمینه اعمال می‌کند.

سرهنگ پاشایی افزود: در این راستا پلیس سایبری کشور ضمن برخورد با چندین تارنمای مجرمانه و تشکیل پرونده قضایی برای تعدادی کلاهبردار در این حوزه، نظارت بیشتری را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا از مردم خواست تا نسبت به این ترفندها آگاه باشند و زکات فطریه و کفاره خود را فقط از طریق مراجع موثق و مورد اطمینان به دست نیازمندان برسانند؛ این مراجع موثق و مسیرهای کمک‌رسانی و شماره حساب های معتبر فقط از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام می‌شود.

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده صفحات جعلی یا اصرار افراد مشکوک به پرداخت وجوه به عنوان فطریه به شماره حساب‌های شخصی و نامعتبر، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش مردمی یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با این پلیس برای رسیدگی سریع‌تر در میان گذارند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.