امام جمعه قصرشیرین گفت: سردار شهید حجازی انسانی مومن، متعهد، با ایمان، مخلص و مجاهدی واقعی در مسیر انقلاب و اسلام بود که در طول عمر با برکت خود خدمات شایانی به این نظام الهی و آرمان‌های والای آن ارائه کرد.

امام جمعه قصرشیرین: سردار شهید حجازی مجاهدی واقعی در مسیر اسلام و انقلاب بود

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام «صادق صالحی» روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید حجازی در محل حسینیه شهید دکامی زاده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین با حضور جمعی از مسوولان و بسیجیان این شهرستان، افزود: سردار شهید حجازی عمری سراپا مجاهدت داشت و از قبل انقلاب خود و خانواده اش در خدمت انقلاب بودند و در اوایل جنگ تحمیلی برادر این شهید والامقاوم به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

وی اضافه کرد: شهید دارای فکری خلاق و پویا و دلی پر از ایمان بود که هیچ گاه در مسیر و خط فکری ایشان تغییری ایجاد نشد و از ایشان آثار ماندگاری برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم همچون سازمان بسیج مستضعفان و بیمارستان شهید صدوقی اصفهان که اکنون محل مداوای جانبازان گرامی است به یادگار مانده است.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه گفت: سردار شهید حجازی الگوی موفقی برای تمام نیروهای مخلص سپاه پاسداران و دیگر نیروهای نظامی ما است که باید از سخت کوشی و مجاهدت و ساده زیستی و ولایتمداری ایشان درس بگیریم.

حجت الاسلام صلحی ادامه داد: ما باید از روحیه قرآنی شهدا درس بگیریم چون شهدا در پرتو انوار الهی و با تربیت اسلامی مسیر سعادت را طی کردند که اگر امروز ما نیز در مسیر شهدا حرکت کنیم به طور یقین هم در زندگی دنیوی و هم اخروی به موفقیت و سعادت و عاقبت بخیری دست خواهیم یافت.

او همچنین بر شکرگذاری نعمت برای افزایش نعمت ها تاکید کرد و گفت: اگر ما قدردان نعمت ها و حیات خود باشیم و آن را در مسیر درست استفاده کنیم به طور یقین در پرتو عنایات الهی قرار خواهیم گرفت.

سردار شهید حجازی مجاهدی واقعی در مسیر اسلام و انقلاب بود

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین نیز با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حجازی و با اشاره به مسوولیت ها و مجاهدت های این شهید والامقام گفت: این سردار شهید عمر خود را در راه جهاد و اسلام صرف نمود.

سرهنگ پاسدار «معارف الفتی» با اشاره به ایمان، تعهد راستین و عمل سردار شهید حجازی، افزود: امید است همه ما با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و با الگوپذیری از شهدایی همچون سردار شهید حجازی بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم و مورد عنایت شهدا قرار گیریم.

سردار شهید سید محمد حجازی جانباز عالیقدر پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی به فیض شهادت نائل آمد.

شهرستان قصرشیرین به عنوان نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس ۸۶۰ شهید، ۲هزار جانباز و ۱۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و دارای بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.