معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی بیش از ۷ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالا از مبدأ استان به نقاط مختلف کشور در سال گذشته خبر داد.

صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از خراسان جنوبی

به گزارش قدس انلاین، محمد حاجی صفری صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی ماهیرود اظهار داشت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل طی سال گذشته بیش از ۷ میلیون و ۳ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش یافته‌ است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۷۲ شرکت و نمایندگی حمل و نقل کالا با ۵ هزار و ۴۷۱ دستگاه ناوگان باری با ۱۰ هزار و ۲۲۱ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه با توجه به شناسنامه هر کالا بارنامه صادر شده است افزود: مقصد کالاهای جابجا شده از استان به تهران، مشهد، بندرعباس، سیستان و بلوچستان، مرز ماهیرود، مرز مهران و شلمچه بوده است. 

حاجی صفری یادآور شد: از فروردین ماه سال گذشته بارنامه الکترونیکی صادرمی‌شود که با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تایید برای تمامی دستگاه‌ها است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.