رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون هیچ یک از شهرستان های استان خراسان رضوی بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

رنگ نارنجی کرونایی از نقشه خراسان رضوی رخت بر بست 

به گزارش قدس خراسان، محمد پهلوان کاشی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، هیچکدام از شهرهای خراسان رضوی در وضعیت نارنجی قرار ندارند، افزود: این در حالی است که طی هفته اخیر شهرستان کوهسرخ این استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت.

وی بیان کرد: هم اینک ۲۰ شهرستان استان خراسان رضوی شامل شهرستان‌های "باخرز، بردسکن، تایباد، تربت حیدریه، جوین، خلیل آباد، خوشاب، رشتخوار، سبزوار، ششتمد، سرخس، فریمان، فیروزه، قوچان، کوهسرخ، گناباد، مه ولات، نیشابور، زبرخان و میان جلگه" در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین هم اکنون مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر شامل شهرستان های بجستان، بینالود، تربت جام، جغتای، چناران، گلبهار، خواف، داورزن، درگز، زاوه، صالح آباد، کاشمر و کلات در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند.

پهلوان افزود: استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کرونا به منظور قطع چرخه انتقال این ویروس در جامعه مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.