مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در ادعایی تنش‌آفرین و ناقض اصل چین واحد، ادعا کرد: ناوهای اروپایی باید در تنگه تایوان گشت‌زنی کنند!

بورل: ناوهای اروپایی باید در تنگه تایوان گشت‌زنی کنند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در ادعایی تنش آفرین و ناقض اصل چین واحد، خواستار گشت‌زنی ناوهای اروپایی در تنگه مورد مناقشه جزیره تایوان شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ ای که در نشریه «ژورنال دو دیمانش» منتشر کرد با ادعای اینکه تایوان «از نظر اقتصادی، تجاری و فناوری دغدغه ماست»، گفت: به همین دلیل از ناوگان اروپایی می‌ خواهم که در تنگه تایوان به گشت‌زنی بپردازد تا تعهد اروپا به آزادی دریانوردی در این منطقه کاملاً حیاتی را نشان دهند!

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۲ هفته پس از آن بیان می‌ شود که چین رزمایش نظامی ۳ روزه خود را در اطراف جزیره تایوان انجام داد.

جوزف بورل پیشتر در روز سه‌ شنبه هفته گذشته هم در سخنرانی افتتاحیه نشستی با موضوع چین در پارلمان اروپا گفته بود: تایوان به وضوح بخشی از قلمرو ژئواستراتژیک ما برای تضمین صلح است. برای مخالفت با اقدام چین علیه تایوان تنها دلیل اخلاقی وجود ندارد، بلکه به لحاظ اقتصادی نیز این مسئله برای ما تبعات بسیار جدی خواهد داشت. چرا که تایوان نقش راهبردی در تولید پیشرفته‌ ترین نیمه‌ هادی‌ ها دارد.

اظهارات بورل پس از آن مطرح شد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در ماه جاری میلادی استدلال کرده بود که اروپا نباید «پیرو» آمریکا در درگیری احتمالی با چین بر سر تایوان باشد.

چین تایوان را به عنوان بخشی از قلمرو خود می‌ داند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.