بر اساس نظر سنجی که توسط ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده، تمایل به انجام خدمت در ارتش رژیم اشغالگر کاهش یافته است.

کاهش تمایل به انجام خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس‌آنلاین، تارنمای صهیونیستی «جنبش آزادی اطلاعات» با انتشار نظرسنجی‌های انجام شده توسط ارتش رژیم اشغالگر گزارش داد، انگیزه پیوستن به یگان‌های رزمی در ارتش این رژیم به پائین‌ ترین سطح خود رسیده است.

تارنمای «جنبش آزادی اطلاعات» اعلام کرد که این نظرسنجی بر روی حدود ۴۰ درصد از داوطلبان خدمت سربازی انجام شده است و داده‌های آن نشان می‌دهد که انگیزه خدمت در یگان‌های رزمی در سال ۲۰۲۲ کمترین میزان در سال‌های اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش، در دسامبر ۲۰۲۲، تنها ۶۶ درصد از مردان شرکت کننده در این نظرسنجی تمایل خود را به انجام خدمت در یگان‌های رزمی اعلام کردند و این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ این میزان ۷۳ درصد بوده است.

این گزارش افزوده است: برای زنان، این کاهش حتی قابل توجه‌تر است. طبق این نظرسنجی، در سال ۲۰۲۲، تنها ۴۸ درصد از زنان استخدام شده در ارتش تمایل خود را برای خدمت در یگان‌های رزمی ابراز کردند، در مقایسه با ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۱، ۵۳ درصد در سال ۲۰۲۰ و ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۸.

این سایت اشاره کرد که می‌توان فرض کرد که داده‌های موجود در نظرسنجی که در پایان سال جاری انجام می‌شود، کمتر از این نیز باشد.

یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پیش تر با انتقاد از تلاش کابینه صهیونیستی برای تصویب قانون جدید خدمت سربازی، گفته بود که تصویب این قانون به معنای پایان ارتش است.

طی ماه‌های اخیر با افزایش تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صدها نظامی این رژیم تهدید کرده بودند که دیگر خدمت نخواهند کرد.

همچنین «هرتزی هلیوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم گفته بود که اگر نظامیان ذخیره ارتش (رژیم) اسرائیل را به علت تعلیق کردن کار خود در اعتراض به تغییرات قضایی مجازات کنیم، این امر باعث گسترش پدیده نافرمانی در داخل ارتش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.