رئیس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل پیوند قلب بر روی یک بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) مشهد با موفقیت انجام شد.

عمل پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، محمد عباسی اظهار کرد: نود و هشتمین عمل پیوند قلب بر روی یک بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

رئیس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این عمل بر روی یک نوجوان ۱۳ ساله ساکن نیشابور، مبتلا به نارسایی قلبی با موفقیت انجام شد و قلب این بیمار از بانوی اهدا کننده ۲۶ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) به این بیمار پیوند شد و حیات دوباره ای به او بخشید.

وی حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه دوران نقاهت را طی می‌کند.

عباسی با بیان اینکه پیوند یک قلب کار تیمی است و گروه‌های متعددی در آن دخیل هستند، افزود: استمرار کار گروهی نشان دهنده سازمان دهی مناسب در این گونه اعمال جراحی است و چه بسا که گروه‌های مختلفی برای انجام چنین عمل‌هایی اقدام می‌کنند که به علت نداشتن زیر ساخت‌های مناسب و هماهنگی کار تیمی خیلی سریع متوقف می‌شود.

رئیس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز به بیمار تشکیل شده است که هر چه از شروع فعالیت تیم می‌گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.