مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا با کسب عنوان نخست تیمی ترکیه به پایان رسید اما ملی‌پوش ایرانی تیم صربستان لقب نام این مسابقات را از آن خود کرد.

شکست پرچمدار کشتی ایران در اروپا؛ ترکیه قهرمان کشتی فرنگی شد

به گزارش قدس آنلاین دیدارهای فینال و رده‌بندی پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا شب گذشته در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد. با برگزاری این مسابقات، پرونده رقابت‌های کشتی فرنگی اروپا بسته شد. تیم ترکیه در این دوره از پیکارها با کسب سه مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز و ۱۵۵ امتیاز قهرمان شد و تیم جمهوری آذربایجان نیز با ۱۴۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. گرجستان با ۱۲۴ امتیاز عنوان سوم تیمی قهرمانی اروپا را از آن خود کرد.

شکست علی ارسلان قهرمان کشتی فرنگی جهان در وزن ۷۲ کیلوگرم از مهمترین اتفاقات روز پایانی مسابقات بود. ارسلان که سال گذشته موفق به کسب مدال طلای جهانی و برنز مسابقات قهرمانی اروپا برای صربستان شده بود در دیدار رده‌بندی برابر حریف لهستانی حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه ۱۰ بر ۲ باخت تا عنوانی بهتر از پنجم در این دوره از رقابت‌ها کسب نکند.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون چندی پیش از علی ارسلان به عنوان پرچمدار کشتی ایران در اروپا یاد کرده بود.

نتایج زیر در فینال‌های پنج وزن دوم رقم خورد:

در وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی اروپا ادموند نازاریان از بلغارستان ویکتور چیوبانو از مولداوی را شکست داد و به مدال طلا رسید. در این وزن نیهات ممدلی از جمهوری آذربایجان و تیبیلوف صربستانی مدال برنز مشترک را از آن خود کردند.

همچنین در وزن ۶۷ کیلوگرم حسرت جعفراف از جمهوری آذربایجان بر جانی خِتسوریانی از گرجستان غلبه کرد و صاحب گردن آویز طلا شد. پرویز نصیب‌اف اوکراینی همراه با کشتی‌گیر نروژ دو مدال برنز این وزن را به خود اختصاص دادند.

در وزن ۷۲ کیلوگرم ابراهیم غانم از فرانسه برابر اولوی غنی‌زاده از جمهوری آذربایجان شکست خورد و نتوانست به عنوان قهرمانی برسد. در این وزن علی ارسلان ناکام بزرگ رقابت‌ها بود که عنوانی بهتر از پنجم را کسب نکرد.

برهان آکبوداک قهرمان وزن ۸۷ کیلوگرم شد و مدال نقره این وزن نیز به یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین رسید.

همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم آرتور الکسانیان توانست با اقتدار به مدال طلای قهرمانی اروپا برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.