مدیر اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی اعلام کرد: نباید مردم دچار سردرگمی شوند؛ بنابراین لازم است سامانه املاک و اسکان و سازمان ثبت احوال با هم هماهنگ و اطلاعات یکسان داشته باشند.

مشکلات مردم و بانک‌ها برای استعلام محل سکونت مشتریان/ بانک مرکزی: نباید مردم دچار سردرگمی شوند

به گزارش قدس انلاین، محمد حسین دهقان، مدیر اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در برنامه «میز اقتصاد» با اشاره به چند قانون مربوط به استعلام محل اقامت مشتریان که دارای ابهاماتی است؛ اظهار کرد: براساس قانون ارائه برخی خدمات منوط به استعلام از سامانه ملی املاک و اسکان کشور است و همزمان در برخی قوانین نیز به الزام استعلام از سازمان ثبت احوال کشور تاکید شده که بانک‌ها ملزم هستند که به سازمان ثبت احوال استناد کنند.

وی با بیان اینکه نباید مردم را دچار سردرگمی کنیم، تصریح کرد: سامانه املاک و اسکان و سازمان ثبت احوال باید با هم هماهنگ باشند چرا که اگر بانک ملزم به استعلام همزمان از سازمان املاک و ثبت احوال باشد، اما اطلاعات یکسان نباشد؛ بانک نمی‌تواند خدماتی ارائه کند و در نهایت نارضایتی مشتری را به دنبال خواهد داشت.

دهقان افزود: همزمان دو قانون مصوب مجلس و همچنین آیین نامه هیات وزیران در حوزه مبارزه با پولشویی داریم که بانک‌ها را ملزم می‌کند تا استعلام اسکان محل اقامت مشتریان را از سازمان ثبت احوال داشته باشد.

مدیر اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با اشاره به قانون بودجه گفت: در بخشی از این قانون آمده است که سازمان ثبت احوال باید از طریق تبادل اطلاعات و برقراری سرویس الکترونیکی ارائه نشانی قانونی به تمامی دستگاه‌ها را انجام دهد. هیچ دستگاهی نمی‌تواند به غیر از سازمان ثبت احوال از سامانه دیگری استعلام و سرویس بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.