مدیر مرکز نفس خراسان رضوی با محور پیشگیری از سقط جنین گفت: ۷۲۷ مادر باردار در این استان که قصد سقط جنین سالم خود را داشتند، طی پارسال با حمایتهای مرکز نفس از این اقدام منصرف شدند.

حمایت‌های مرکز نفس موجب جلوگیری از سقط ۷۲۷ جنین سالم شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تکتم زاده‌ احمد اظهار کرد: از مجموع این تعداد مادر باردار منصرف شده از سقط ۲۹۴ مورد مربوط به مشهد بوده است و در میان شهرستان‌های استان خراسان رضوی نیز چهار شهر نیشابور، سبزوار، درگز و گناباد به ترتیب با ۱۲۵، ۵۶، ۳۳ و ۳۱ مورد بالاترین آمار پیشگیری از سقط را ثبت کرده اند.

مدیر مرکز نفس خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد یک مورد چهارقلوزایی بود که زایمان آنها با موفقیت انجام شده است.

وی با بیان اینکه حمایت‌های این مرکز در چهار حوزه مشاوره‌ای، معیشتی، درمانی و دارویی است، گفت: خدمات مشاوره‌ای شامل روانشناسی،خدمات معیشتی شامل بسته‌های غذایی، سیسمونی و شیرخشک، خدمات پزشکی و درمانی شامل ویزیت‌های رایگان پزشکی و خدمات دارویی شامل حمایت‌های دارویی و تامین داروهای مورد نیاز بوده است.

زاده‌احمد برگزاری دوره آموزشی کشوری برای حدود ۲۰۰ نفر از دغدغه‌مندان حوزوی جمعیت، کمک به افتتاح مرکز نفس در حدود ۲۸ استان کشور، برگزاری دوره حضوری تبیین سقط جنین و بحران جمعیت برای ماماها و مراقبان سلامت مراکز بهداشتی و درمانی خراسان رضوی را از جمله اقدامات مرکز نفس در سال گذشته برشمرد.

مدیر مرکز نفس خراسان رضوی مهمترین برنامه امسال مرکز نفس را شامل توانمندسازی نیروهای شاغل در مرکز نفس سراسر کشور و گسترش و شبکه سازی در این زمینه عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده روی آمار سقط کشور و افزایش جمعیت کشور موثر باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.