آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از طرفین درگیری ها در سودان خواست، فوری درگیری ها را متوقف کنند و اعلام کرد سازمان ملل به هماهنگی نزدیک با شرکا برای کاهش تنش ها و برقراری آتش بس پایدار در سودان ادامه خواهد داد.

دبیرکل سازمان ملل: به تلاش برای برقراری اتش بس پایدار در سودان ادامه می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی گفت: از انتقال موقت و امن صدها کارمند و وابستگان سازمان ملل از خارطوم و سایر نقاط در سودان استقبال می کند.

گوترش با بیان اینکه از همکاری همه طرف ها در سودان برای انجام این عملیات بدون حادثه قدردانی می کند، بار دیگر از طرفین خواست که فوری درگیری ها را متوقف کنند و به همه غیرنظامیان اجازه دهند تا از مناطق تحت تأثیر درگیری خارج شوند.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین بار دیگر حمایت کامل از خواسته‌های مردم سودان جهت داشتن آینده‌ای مسالمت آمیز، امن و بازگشت به دوران انتقال دموکراتیک سیاسی، ادامه تعهد سازمان ملل برای حمایت از مردم سودان تکرار کرد و گفت: سازمان ملل متحد به فعالیت خود در داخل و خارج سودان ادامه خواهد داد.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: به هماهنگی نزدیک با شرکای سازمان ملل برای کاهش تنش ها و برقراری آتش بس پایدار در سودان ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.