یک خواننده گفت: اگر از دل جشنواره ملّی آواها و نواهای الگوی رضوی صحیح و مناسبی به‌وجود بیاید، چنین جشنواره‌هایی می‌توانند آثار مشترک و مفیدی در حوزه وحدت کشورهای جهان اسلام رقم بزنند.

جشنواره «نواهای رضوی» می‌تواند در سطح بین‌المللی اثرگذار باشد

مجید اخشابی درباره برگزاری جشنواره «آواها و نواهای رضوی» اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و هنری با رعایت ملاحظات مربوطه باید در سطح وسیع صورت پذیرد چرا که می‌توان ابزار هنر را در جهت بهبود و اصلاح جامعه و حتی تحکیم وحدت مسلمانان جوامع اسلامی استفاده کرد.

وی افزود: اگر از دل این جشنواره‌ها الگوی صحیح و مناسبی به‌وجود بیاید، چنین جشنواره‌هایی می‌توانند آثار مشترک و مفیدی را در حوزه وحدت کشورهای جهان اسلام رقم بزنند.

این خواننده تصریح کرد: اگر قرار باشد ارتباطی با کشورهای جهان اسلام برقرار شود، مباحث فرهنگی و هنری و در واقع ابزار هنر می‌تواند پیوند دهنده این کشورها باشد؛ ما می‌توانیم از تجربیات فرهنگی و هنری و البته کریدورهای فرهنگی استفاده کنیم.

اخشابی راجع‌به اجرا در حوزه ترویج فرهنگ رضوی و سیره حضرت امام رضا (ع) نیز گفت: طبیعتاً این رویکرد از لحاظ معنوی موردعلاقه و استقبال غالب هنرمندان بوده و لااقل برای بنده به‌عنوان یک هنرمند عرصه موسیقی، اجرا برای دلدادگان امام‌رضا (ع) به گونه‌ای حس میزبانی دارد.

وی ضمن ابراز ارادتش به ساحت ثامن‌الحجج (ع)، ادامه داد: بنده در جایگاه یک خواننده هرگونه اقدام فرهنگی و هنری در خدمت به این ساحت مقدس و ترویج فرهنگ رضوی را شایسته تقدیر می‌دانم و چنین اجراهایی برای هنرمندی مثلِ بنده نیز افتخار بوده و امیدوارم حمایت‌های لازم از عرصه هنر در زمینه بسط فرهنگ و معارف رضوی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.