مهلت ارسال آثار به نوزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تا ۱۰ اردیبشهت ماه سال جاری تمدید شد.

تمدید مهلت ارسال آثار به نوزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  نوزدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی با هدف ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت، شناسایی و معرفی پدیدآورندگان برتر آثار فاخر مرتبط با آن حضرت، توسعه و ترویج فرهنگ رضوی، تلاش برای ارتقاء پیوند دیداری جامعه با هنر ناب ایرانی‌ اسلامی خوشنویسی در بستر تعالیم فرهنگ رضوی، توجه به زیبایی‌شناسی خوشنویسی مبتنی بر مفاهیم و معرفت رضوی، بکارگیری هنر اصیل خوشنویسی به عنوان یکی از ابزار تأثیرگذار در توسعه فرهنگ دینی و رضوی برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش؛ بیان احادیث و روایات امام رضا(ع)، ترویج سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و سیره نبوی، معرفی آثار ادبی فاخر و بازتاب روایت‌های معصومین(ع) و سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص درباره امام رضا(ع) از جمله موضوعات مهم در برگزاری این جشنواره است. بنابراین گزارش، در نوزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، گرایش هایی چون نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و اقلام سته به نمایش درخواهد آمد.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می توانند برای اطلاع از چگونگی برگزاری جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرآیند ثبت ‎نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir اقدام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۴۶۹۲۳۹ و ۰۲۱۴۲۹۹۱ (داخلی ۱۲۰ و ۱۲۹) تماس حاصل کنند.

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نوزدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی به دبیری غلامرضا سپهری نیمه دوم اردیبهشت ماه در محل مراکز فرهنگی و هنری استان تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.