فراخوان همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان در محورهای روش‌شناسی گفتگوی بین ادیان و ادیان و خانواده منتشر شد.

فراخوان همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان منتشر شد

دبیرخانه همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و علاقه مندان و پژوهشگران می‌توانند چکیده مقالات خود را تا اول شهریور و مقاله کامل را تا اول آذر به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

این همایش توسط بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با مشارکت دانشگاه امام صادق (ع) و برخی مراکز دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی در زمستان ۱۴۰۲ به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

اهداف این همایش شامل گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب در کنار یکدیگر، تقویت تعامل علمی بین دانشمندان ادیان و مذاهب گوناگون، تقویت تعامل علمی میان مؤسسات دینی ایران و سایر کشورهای جهان، همفکری ادیان و مذاهب در چالش‌های اجتماعی دوره معاصر و همچنین تاکید بر نقش خانواده به عنوان نهادی مقدس از منظر ادیان و مذاهب است.

به منظور زمینه‌سازی علمی برای مشارکت هرچه بیشتر پژوهشگران در این همایش، پیش نشست‌هایی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی در سطح ملی و بین‌المللی در مراکز دینی مختلف تدارک دیده شده که برخی نشست های علمی حضوری در کلیساها، کنیسه‌ها و مراکز عبادی زرتشتیان برگزار می‌شود و برخی نشست‌های علمی حضوری نیز در حوزه‌های اهل سنت و امامیه خواهد بود.

همچنین نشست‌های حضوری در دانشگاه‌ها و سمینارهایی با محوریت مسیحیت در دیگر کشورهای جهان برگزار می‌شود.

این همایش در ۲ محور برگزار می‌شود، یکی روش شناسی گفتگوی ادیان که شامل رویکردهای فلسفی (پدیدارشناختی، معرفت شناختی، روایی، میان فرهنگی،...)، رویکردهای اجتماعی، رویکردهای تجربی و رویکردهای روان شناختی است و دیگری محور خانواده و گفتگوی ادیان است و شامل راهبردهای الهیاتی در نگهداشت خانواده، همگرایی ادیان در برابر تهدید خانواده، ادیان و انگاره‌های خانواده، الهیات جنسیت، مواجهه ادیان با ساختارهای رقیب خانواده و همچنین مواجهه ادیان با نقش‌های خانوادگی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.