۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 866752

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از وجود ۱۲۰ نقطه  پرحادثه در استان خبر داد.

وجود ۱۲۰ نقطه  پرحادثه در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شیروانی سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه  اظهار کرد: طول راه‌های روستایی استان ۴۱۹۰ کیلومتر و راه‌های شوسه و خاکی ۱۹۰۱ کیلومتر است.

وی اضافه کرد: اداره کل راهداری لرستان هم‌اکنون در مجموع ۳۱۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین دارد و بخشی از کارهای خود را به صورت امانی انجام می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در خصوص اعتبارات حوزه راهداری استان گفت: خوشبختانه در سال گذشته، ۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه ملی داشتیم که با این رقم ۶۶۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم.

این مسئول اضافه کرد: نتیجه این کار منجر به انجام ۸۶ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های اصلی و ۲۱ کیلومتر لکه‌گیری هندسی شد و این کارها بین تمام شهرستان‌های استان انجام شده است.

شیروانی گفت: ۱۲۱۷ کیلومتر از جاده‌های استان خط‌ کشی شدند و ۱۷۰ کیلومتر نگهداری و روشنایی در جاده‌ها را داشتیم و ۱۵ کیلومتر نیوجرسی را در جاده‌ها انجام دادیم.

وی ادامه داد: ۱۳۰۹ مجوز با تقاضای بخش خصوصی صادر شده است و ۱۵۹۹ مورد علائم را آشکارسازی کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از وجود ۱۲۰ نقطه پرحادثه در استان خبر داد و بیان کرد: این نقاط یکی از چالش‌های سازمان راهداری است و باید به منظور ایمنی بیشتر این نقاط حذف شوند.

شیروانی گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری به لرستان  پیشنهاد راهداری استان این است که به ایمنی جاده‌ها پرداخته شود تا این نقاط حادثه‌خیز حذف و منجر به بروز خاطرات تلخ برای خانواده‌ها نشود.

وی یادآور شد: در سفر هیات دولت به لرستان با اعتباری که به سازمان راهداری استان تخصیص داده شد موفق به حذف پنج نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شدیم.

او افزود: ۲۹ نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز باید از راه‌های مواصلاتی لرستان حذف شوند تا ایمنی لازم در جاده‌های مورد نظر تامین شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.