مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: عصر سه شنبه در ۱۶ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارندگی گزارش شد که بیشترین آن با ۴۰ میلی متر در نیکشهر بوده است.

بارش ۴۰ میلی متری باران در نیکشهر سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین محسن حیدری سه شنبه شب اظهار داشت: هچنین در این مدت در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان نظیر مخت ۲۸، عورکی ۲۲، چابهار ۲.۸، نیکشهر ۳.۵ میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده تا یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات مرکزی و جنوبی شرایط برای افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق ، تندبادلحظه ای و بارش تگرگ فراهم است که امروز در نواحی جنوبی و برخی نقاط سواحل از شدت بیشتری برخوردار بود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی انتظار می رود.

حیدری تصریح کرد: همچنین بر روی دریای عمان تا پایان هفته وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی همراه با گرد و خاک تداوم داشته و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق انتظار می رود و دریا نسبتا مواج خواهد بود.

وی گفت: توصیه می شود شهروندان در این مدت از رفتن به ارتفاعات و خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری کرده و کشاورزان از محصولات خود محافظت کنند.

در اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اطلاعیه آمده است: به استناد هشدار هواشناسی سطح نارنجی پنجم اردیبهشت اداره‌کل هواشناسی استان بر اساس آخرین الگوهای پیش‌یابی؛ از عصر سه شنبه رگبار شدید و رعد و برق، تند بادهای شدید لحظه‌ای و گرد و خاک، بارش تگرگ و برخورد صاعقه به‌ویژه در مناطق نیمه جنوبی استان، شهرستان‌های راسک، سرباز، فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، دشتیاری، مهرستان، ارتفاعات جنوبی ایرانشهر، بمپور، شمال چابهار، کنارک و زرآباد رخ خواهد داد.

اثر مخاطره این سامانه بارشی جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، لغزندگی جاده‌ها، خیزش گرد و خاک و کاهش دید، برخورد صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی است.

این اطلاعیه می افزاید: پرهیز از رفتن به ارتفاعات، خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، محافظت از محصولات کشاورزی، آمادگی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و نیروهای امدادی باید مدنظر باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.