معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف حمایت از تولید محصولات فناور، نوآور و دانش‌بنیان، مجوز راه‌اندازی ۴۰ شهرک فناوری صادر شده است.

 معاون وزیر صمت: ۴۰ شهرک فناوری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در سال «مهار تورم و رشد تولید» زمینه و بستر حمایت همه‌جانبه را از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مهیا کنیم تا با تلاش مضاعف در مسیر تولید بیشتر حرکت کنند.

وی رویکرد این مجموعه را در حمایت از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی نوآور و فناور یادآور شد و تصریح کرد: در حال حاضر ۶ شهرک فناوری در کشور فعالیت می‌کنند و امیدواریم با تکمیل فرآیند مطالعات و تحقیقات جامع شاهد راه‌اندازی ۴۰ شهرک فناوری جدید در کشور باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش ما بر این است تا تولید محصولات در این مجموعه‌های فناورانه با نگاه علمی، تخصصی و همراه با فناوری‌های جدید انجام شده و زمینه صادرات محصولات این واحدها نیز به شکل مطلوب و مناسب فراهم آید.

رسولیان از فعال بودن بیش از ۵۱ هزار واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و افزود: این واحدها در ابعاد مختلف تولید محصول کرده و صادرات محصولات را نیز به شکل مطلوب شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این واحدهای تولیدی و صنعتی در بیش از ۸۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعالیت خود را انجام داده و تلاش بر این است تا در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی با تدارک زیرساخت‌ها حمایت همه‌جانبه از این مجموعه‌ها به انجام برسد.

رسولیان اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به امکانات آب، برق، گاز، فاضلاب و همچنین سایر زیرساخت‌های اولیه مجهز شدند و همچنان تلاش بر این است تا در حوزه‌های زیرساختی به ویژه زیباسازی، توسعه فضای سبز، جاده و معابر داخل شهرک‌ها نیز آسفالت‌ریزی به شکل مناسب انجام شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران به افزوده شدن اراضی توسعه‌ای برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: هیچ محدودیتی در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی وجود ندارد و در کنار آن بازپس‌گیری زمین‌های بلاتکلیف شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال گذشته در همین راستا موفق شدیم بیش از ۹۰۰ هکتار زمین بلاتکلیف را به چرخه فعالیت صنعتی و اقتصادی بازگردانیم و در کنار آن واگذاری‌های ما به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار انجام شده است.

رسولیان از تسهیل صدور مجوز و فرآیند اداری شهرک‌ها و نواحی صنعتی در بستر الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: با همگرایی بیشتر و مساعدتی که صاحبان واحدهای تولیدی انجام می‌دهند، تلاش بر کاهش مسائل زیست‌محیطی و ارتقای زنجیره ارزش و تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی گفت: با توجه به اینکه عمده واحدهای صنعتی و تولیدی کشور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر بوده و جز واحدهای کوچک و متوسط هستند، سعی ما بر این است تا خدمات‌رسانی به این مجموعه‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت مطلوب انجام شود.

رئیس هیئت مدیره شهرک‌های صنعتی ایران افزود: توسعه شهرک‌های دولتی و در کنار آن شهرک‌های خصوصی جز رویکردهای اصلی بوده و قطعاً سعی ما بر این خواهد بود تا بیش از گذشته در استان‌های مختلف توسعه این بخش را به صورت کمی و کیفی هدف‌گذاری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.